sobota 26. dubna 2008

Cyklostezka do Šumic

Zapsal: Karel

Ahoj cykloturisti, nedávno byla v tisku informace o nové cyklostezce z Újezdce u Luhačovic do Šumic. Já jsem se dnes rozhodl zajet tuto informaci prozkoumat.
Odpoledne u nás za domem byly závody v bruslení. Když jsem vyjížděl, tak přijela sanitka a doprovodné vozidlo. Slyšel jsem je houkat už od Zlína. Zastavili v jednosměrné ulici. Sanitka vjela na parkoviště a doprovodné vozidlo zůstalo na úzké jednosměrné cestě stát. Tak zabránilo komukoliv projet ulicí. Pozoroval jsem záchranáře. Předpokládal jsem, že poběží, ale kdepak. Šli krokem, jako když se někdo dobře nají a nemůže jít. To co spěchali, s houkajícím autem teď ztratili. Nevím proč jeli ze Zlína. Když o 500 m dál je záchranná stanice Otrokovice. Výjezd sanitek a hasičů k tomu poliklinika. Bydlím v domě, kde víme snad o každém výjezdu. Nerozumím tomu.
V Napajedlích je nová cyklostezka přes město, ale řidiči ji neberou vážně. Klidně na ní zaparkují auto. Přitom vedle je vidět krásné parkoviště.
Nad Prakšicemi jsem dostal nápad vyfotit svatého za dědinů. Sotva jsem vjel na pole, přijelo auto a smykem projelo zatáčkou. Kdybych jel, tak bylo po mně. Děkuji pánu Bohu, že mně vnuknul myšlenku, abych fotil.
Za Brodem jsem vyfotil stavidlo. Už jsem vám vyprávěl, jak jsem tam v dětství šlápnul na láhev a rozřezal si chodidlo. Jiný kluk tam skočil dolů, ale ve vodě byl beton a dodnes leží ochrnutý na lůžku.
Za Újezdcem je odbočka na cyklostezku do Šumic. Setkal jsem se tam z cyklistů na horském kole a ten to kritizoval. Už to mělo být hotové a zatím jsou tam jen obrubníky a nasypaná drť z odfrézovaných cest. Některé úseky, kde ujíždí, břeh jsou betonové. Já tuto trasu nedoporučuji cyklistům na úzkých gumách. Je to na rozbití huby. Nechápu, proč to nedodělali.
Dále jsem pokračoval do Záhorovic ke studánce s minerálkou. Tady jsem měl polovinu trasy a dal jsem si Kokosek. Měl jsem před sebou táhlé stoupání z Bojkovic. Já ho od mládí nemám rád. Zato serpentiny z Kladná - Žilín, přímo miluji. Už v mládí jsem tu moc rád jezdil. Vždy jsem si představoval Alpy. Byla to moje oblíbená trasa. Sjezd do Luhačovic s krásnými výhledy nelze popsat. Za Biskupicemi jsem se dal směrem na Ludkovice, kde je baťův dálniční most. No a už zbývalo jen vyjet na Pindulu a přes Kudlov k Majáku. Za Majákem je asfaltová cesta a co z ní udělali lesáci, uvidíte. Už byli za to kritizováni i v novinách.
Ujel jsem 95 km za slunečného počasí, ale studeného větru.
Navíc mě už delší dobu bolí horní a dolní čelist. Vždy to začne večer ve 20 hod. Dlouho jsem na to nemohl přijít, ale teď už vím, který zub to dělá. Pomůže na to studená voda. Ono to zabolí a přestane. Jenže na kole to reaguje na chladný vzduch, a jak vlezu doma do vany, tak to ožije.

26.04.2008

Žádné komentáře:

Okomentovat