neděle 22. června 2008

Poutní místo Dub n. Moravou

Zapsal: Karel

Ahoj cykloturisti, dnes jsem se rozhodl zajet navštívit poutní místo v Dubu n/Moravou. Vyjel jsem až po dvanácté hodině. Má to tu výhodu, že už je teplo a jezdí přes oběd méně aut.
Vyrazil jsem směrem na Kroměříž a pak do Chropyně, v Záříčí se lidé koupali a opalovali svá nahá těla. Já jsem zde najel na cyklotrasu do Tovačova. Na obrázku vidíte, jaké jsou tam krásné dlouhé asfaltové úseky. U Moravy jsem potkal děvče na koni. Asi se byli koupat. Slečna měla něco jako plavky. Kůň plavky neměl. Na toho městská policie nepřijde jako na koupající se naháče na Štěrkáči.

V Tovačově jsem nešel fotit zámek. Už jsem vám poslal dost fotek minulý rok. Tak jsem vjel do staré stromové aleje a jel jsem po břehu rybníků. Byla tam krásná zákoutí s lavičkami. Později se hliněná cesta změnila na kamenitou. Tento úsek bych doporučil pro trekingová kola. Když jsem se podíval do rybníka, tak jsem byl šokován kolik tam plavalo ryb. Asi jim bylo horko a vyskakovaly z vody. Po chvíli loudání po březích jezer jsem vjel do vesnice a za chvíli jsem byl u kostela.

Nejdříve jsem posvačil v parku a pak jsem se šel podívat do kostela. Bylo tam hodně chladno. Možná by to někteří rozhycovaní turisté přivítali. Já jsem si koupil brožurky s historii a pohlednice. Když jsem vyšel ven, tak mě paní pozvaly na faru. První jsem dostal razítka na pohlednice a pak začala prohlídka fary. Mají nového pana faráře a ten se hodně stará. Dokázal opravit prostory a sehnat nábytek. Všechny místnosti jsou hezky vybavené a připravené pro poutníky. Na každém pokoji může spát asi šest lidí. Je tam společná kuchyně a dvě WC se sprchovacími kouty. V přízemí je něco jako malá hospůdka, občerstvovna pro poutníky vybavená ve stylu mysliveckém. Visí zde lovecké trofeje a různé památné předměty. Pan farář je zanícený myslivec.

Po prohlídce jsem vyjel hledat chráněné místo Tučapská skalka. Trefil jsem se na poprvé, ale na opačnou stranu a musel jsem vyhledat správné místo kde je informační tabule. Tady je třeba říct, že sem nevede žádná značená stezka a je to jen záležitost čtení z mapy. Má to i výhodu, zvířátka nejsou rušena turisty.

Na zpáteční cestě jsem se zastavil u památníku bitvy u Tovačova. Pak už jsem za Tovačovem dojel do Lobodic, snad nejstarší obce na Moravě. Pak už následovala krásná cyklotrasa. Dohnal jsem párek na bruslích a měřil jsem jim rychlost. Dokonce se rozhodli k běhu aby věděli jak umí rychle jet. Jsou to nádherné trasy a dá se tam jet na silničním kole přes 30 km/hod.

V Chropyni jsem si udělal zastávku a snědl kousek Margotky. Seděl jsem na mé oblíbené lavičce u jezera s výhledem na zámek. Už jsem tu mnohokráte seděl a mnohdy i hodně vyčerpaný. Dnes jsem byl v pohodě, ale měl jsem nedostatek vody.

Z Kroměříže jsem jel přes oboru a pak zakázanou cyklotrasou. Nebyly tam žádné překážky a projel jsem bez problémů. Co byly překážky, tak bruslaři a cyklisté. Nebo je to naopak a já bych měl jezdit pomalu. Lidé sem jezdí odpočívat a pokecat.

Ujel jsem 109 km. Průměrem 24 km/hod. Většinou asfalt, ale i terén po kamení. Bylo teplo, tak jak to mám rád.

22.06.2008

Žádné komentáře:

Okomentovat