neděle 31. srpna 2008

Cesta pro česnek

Zapsal: Karel

Ahoj cykloturisti, rok uplynul a zase jedu pro česnek. Přitom ještě mám minulý a hlávky jsou stále tvrdé. Včerejších 200 km necítím a tak vymýšlím kudyma bych tam mohl jet. Nepojedu přímo, ale delší zkratkou. Musím přijet na určitý čas a nechci vyjíždět příliš brzo. Mám úklid v paneláku a také potřebuji, aby bylo venku teplo. Nakonec se rozhoduji pro návštěvu štěrkáče v Ostrožské a zkusím se napojit na novou cyklostezku do Kostelan.

Jedu přes Napajedla po cyklostezce. Někteří lidé stále nechápou, že pruh s obrázkem cyklisty není pro chodce. Za Napajedlama projíždím rekreačním střediskem a po hliněné cestě před stavidlo ve Spytihněvi. Na rybářské baště dělám fotky výletní lodi a lidí jak zde u piva odpočívají po cyklistickém výletě. Teď mne čeká kousek po hlině a jsem na zpevněné cyklostezce podél Baťova kanálu. Psal jsem o ní minulý týden. Ve Starém Městě jedu kolem přístaviště a velké hospody u vody. Před cestou jsem se podíval na internetu na mapy a snažím se trefit mezi domky na cyklostezku do Kostelan. Minul jsem o jednu příjezdovou cestu. Asi 50 m a to je dobré. Je škoda, že ještě nikdo nevyznačil pro cyklisty trasu. Tak to slouží jen domácím. Přitom by to mohlo využít hodně cyklistů, kteří jedou daleko. V Kostelanech jsem pro zajimavost vyfotil informační tabuli o mostě. Všimněte si, jak se na slunci zničila. Už ji máte ode mne v hezkém provedení. Teď už zbývá jen průjezd lesem po cyklotrase a jsem u štěrkáče. V jednom místě jsem měl štěstí v zatáčce. Najel jsem rychle a dostal jsem na písku smyk na přední kolo. Byl jsem hodně blízko zemi, když jsem to srovnal.
Na štěrkáči je dnes Mezinárodní mistrovství ve veslování. Jdu do kempu a slyším spousty jazyků. Je to hezké, že k nám přijeli. Poflakuji se a najednou si uvědomuji, že někam jedu na dohodnutý čas. Projíždím vesnici a přichází táhlé stoupání proti větru. Mám to tady mnohokráte projeté. Jezdil jsem zde s kamarádem z Brodu. Dokonce poznávám místo na kterém jsem píchl galusku. Dnes se mně to nestane. Jedu na horském kole s těžkými gumami Schwalbe. Prý jsou z materiálu na neprůstřelné vesty. Gumy jsou těžké a po mnoha tisících vzorek neubývá. Investice se mně mnohokráte vrátila. Do Hluku si dvakrát vyjedu kopeček a pak sjezd. Přes celou vesnici je cyklostezka. Je ze zámkové dlažby a místy je hrozně hrbatá. Nešvarem řidičů je, že parkují částí auta přes cyklostezku. U staré Tvrze se zastavuji jen na chvíli. Hodně spěchám.
Do Nivnice přijíždím v limitu a dokonce v čase, který jsem si spočítal v Ostrožské. Jsem již očekáván. Mám velké tašky, ale dostávám méně, než jsem chtěl. Je hodně zájemců o dobré zboží. Paní je už vypravená na výlet na kole. Užívá si důchod v poklidu.

Cestou domů se zastavuji v Brodě na sídlišti, kde jsem bydlel. Sedám si na lavičku před svým domem a svačím. Nikdy by mne dříve nenapadlo, že taková situace nastane. Je to zvláštní pocit. Necítím, že by toto místo bylo mým domovem, ale tam kam dneska jedu nejsem také doma. Jen tam budu spát a večer pro vás napíši článek.

V Hradčovicích na mne čeká dnešní největší kopec. Jede se po kamenité cestě vydřené dešti. Kdysi to byla asfaltová cesta. Dnes už se jezdí vedle po poli. Nijak se netrápím. Váhu kterou vezu na nosiči jsem na dovolené shodil a tak jedu jako by se nic nestalo. Na kopci zastavuji a dívám se do okolí. Jsou tu hezké výhledy na Karpaty, ale i k Ořechovu o kterém jsem psal před týdnem.

Do Mistřic jedu po poli a pak už jen sjezd do údolí a po cyklotrase do Topolné. Domů jedu po novém asfaltě od Napajedel.

Ujeto 85 km výletním tempem 20 km/hod. Jel jsem dost po nekvalitních cestách a hleděl po okolí.

Žádné komentáře:

Okomentovat