sobota 4. října 2008

Hasiči Tlumačov

Zapsal: Karel

Ahoj cykloturisti, v novinách jsem se dočetl, že dnes pořádají dobrovolní hasiči v Tlumačově den otevřených dveří. Venku od rána lehce prší a já už doma nemůžu vydržet. Sedím u počítače a dělám si věci do práce, které jsem přes týden nestihl udělat. Rozhodl jsem se, že pojedu třeba i v dešti.

Odpoledne déšť přestal a já vyjíždím po trase kolem Otrokovic. V podstatě kopírují současný dálniční přivaděč a pak jedu kolem rozestavěné části. Na obrázku je vidět už stavební techniku a úpravu polí. Na přiložené mapce vidíte čárkovaně, kolikrát přetne nová cesta moji cyklotrasu. Myslím si, že se bude muset značení přenést jinam. Možná kolem cesty povede pomocná cestička.

Do Tlumačova přijíždím k zámku a už vidím na dvoře za kostelem stát hasičská auta. Když jsem si opřel kolo, tak mě hasiči přivítali a ihned volali na prohlídku vnitřní části budovy. V garáži bylo připraveno občerstvení pro diváky. Hasiči se opravdu snažili. Měli zde připravené hry a obrázky pro děti. Co chybělo, byli diváci. Špatné počasí lidi odradilo. Myslím si, že přišli jen přátelé s rodinami. Dětem se nejvíce líbilo stříkat vodu po prostranství. K tomu využily ruční stříkačku. Správně měly trefovat plastové figurky. Před budovou se mě ujal jeden pán a pověděl mně historii vozidel a jejich parametry. Bohužel jsem si to všechno nezapamatoval. V poschodí jsem navštívil klubovnu, kde mají na stěnách staré fotografie a diplomy. Velkou část stěny mají ozdobenu poháry ze soutěží. Prohlédl jsem si kroniku a dostal jsem brožurku vydanou k 120 výročí dobrovolných hasičů v Tlumačově.

Vedle hasičské zbrojnice je zbytek zámku a velmi krásně upravené prostranství s fontánou. Za plotem je restaurace a myslím si, že zde můžete při svých výletech zastavit a něco vypít. Posezení v zahradě bude také příjemné.

Když jsem vyrazil domů, tak jsem byl rozhodnut, že pojedu přes Machovou, abych se trošku projel. Začalo lehce pršet, ale dalo se to vydržet. Zato jsem se mohl zahledět k Hostýnským vrchům. S mraky nad kopci jsem si velmi lehce dokázal představit, že se dívám na Alpy, které jsem v létě na kole projel. Při svém bloudění krajinou jsem našel letní sídlo nějakého bezdomovce.

Ujel jsem 22.22 km. /krásné číslo/ Deštivé a chladné počasí.

04.10.2008

http://www.tlumacov.cz/spolky/spolky_hasici.php

Tvrz, postavená rodem Bilíků z Kornic koncem 15. století, zpustla po roce 1527 za Šternberků. V letech 1580 - 1589 byla Kunovskými z Vrchlabí přestavěna v renesanční zámeček. Na konci 16. století náležela Salomeně Zoubkové ze Zdětína, známé svou bezohledností k poddaným. V roce 1638 získali zámek Rottalové, kteří zde nikdy nesídlili, a po roce 1640 byl zámek upraven na hostinec, sloužil i jako sklady a později byty.


Žádné komentáře:

Okomentovat