sobota 21. února 2009

Běžkování kolem Otrokovic

Zapsal: Karel

Ahoj cykloturisti, od rána jsem seděl u PC a trápil nějaké serverové aplikace. Odpoledne jsem se rozhodl, že se půjdu svést na běžkách.

Vyjel jsem po hrázi Dřevnice a dělníci tam prořezávali stromy. Asi se poučili z tragédie ve Zlíně. Já jsem se těšil na stopu za rybníčky, ale cesta byla rozježděna koly aut. Potkal jsem tam paní a ta říkala, že první z běžecké stopy vyhnala koně a pak přijela čtyřkolka a ta všechno zničila. Až kilometr za městem směrem na Sazovice byla krásná stopa.

Já jsem před Sazovicemi ve stopě nevydržel a vydal se napříč sněhovými pláněmi na kopec. Po polích běhala zvířata a bylo hezké je pozorovat. Byli, ale daleko a můj fotoaparát to nezvládne vyfotit. Také je nešikovné si stále sdělávat rukavice, hůlky a fotit. Na vrcholu jsem dojel ke kříži, který je opuštěný v polích. Po chvilce jsem vyšel nad Buňov – chovná stanice koní. Dnes byly ohrady prázdné. Všichni koníci byli ve stájích.

Z kopce jsem pomalu klesal do údolí. Před Otrokovicemi je hustý les s krmelci a posedy. Také je zde dřevěný kříž, který jsem už víckrát fotografoval. Za chvíli jsem přešel cestu do elektrárny a jel podél potoka domů. U Dřevnice jsem na chodníčku potkal rychle jedoucí čtyřkolku. Musel jsem utéci z chodníčku. Běžecká stopa zmizela. Ten řidič to neměl snadné. Pozoroval jsem, jak to s ním na sněhu cvičí a jak těžce ovládá řídítka. Myslím si, že když potka turistu, měl by zastavit.
Na sídlišti jsem jel kolem fotbalového hřiště. Probíhal tam zápas a nejčastější slovo bylo „kurva“. Kurva přihraj, kurva poběž a … Je vidět jak je bohatá slovní zásoba fotbalistů. Nakonec znáte rozhovory s vrcholovými sportovci z TV.
Nevím kolik jsem ujel kilometrů, /nechal jsem doma GPS záznamník/ ale bylo to nádherné. Vše to znásobil pocit pití čaje s rumem a čerstvé šátečky z listového těsta s marmeládou od maminky.

Tento týden jsem dočetl cestopis o putování přes Ukrajinu. Je to krásná země, ale těžce zkoušená chudobou. Od tohoto autora jsem četl již více knih. Dokonce jsem minulý rok jel v jeho stopách do Švýcarska.

21.02.2009


Žádné komentáře:

Okomentovat