pátek 10. dubna 2009

Velikonoční Luhačovice

Zapsal: Karel

Ahoj cykloturisti, dnes jsem se rozhodl doprovodit Mirka do Luhačovic. Napřed vás, ale seznámím se zážitkem v mé domácnosti. Už po třetí jsem vyplavil panelák prostřednictvím odpadové trubky. Přitom mě to minulý měsíc instalatér opravil a vyměnil přívodní potrubí z bytu. Problém je asi v tom, že máme ještě azbestové potrubí. Čistění nepřichází do úvahy. Mohlo by se to protrhnout. Potrubí se postupně ucpává a jednou budu mít byt plný hoven. Teď jsem si jen zkusil strašný zápach když se odpojí potrubí. Dlouho jsem větral.

Když jsem vyjížděl od domu, tak u Alberta ležel ožralý bezdomovec. Stála u něj rychlá sanitka a na personálu bylo vidět, že ho nemají chuť naložit. Ušpiní si sanitku a musí ji čistit.

Dnes bych měl říct, že byla blbost vyjet na kole na cestu. Řidiči byli jako smyslů zbavení. Prostě hrozně bezohlední. Začalo to mou cestou po staré Malenovské. Přede mnou jela skupinka cyklistů a táhli za sebou cyklovozík s dítětem. Měli na něm vlaječku, aby jej bylo daleko vidět. Proti nám jela souvislá řada aut. Ze zadu se přihnalo auto a začalo na nás jednotlivě dělat myšky. Pozoroval jsem, jak zrcátkem olizuje cyklisty. V každou chvíli mohl někoho srazit. Nakonec nám 500 metrů před parkovištěm ujel a já jsem ho po pár vteřinách dohnal. Nic jsem mu neříkal, ale několik vteřin nestálo za ten risk. Byl to bezohledný blbec za volantem. Přitom mohl jet rychle po hlavní silnici.

S Mirkem jsme jeli kolem malenovického hradu na horu k Majáku. Bylo hodně teplo a v krátkém oblečení nám bylo dobře. Během cesty jsme probrali poslední politické události. Zde se nám jelo opravdu dobře. Pak nás čekaly cesty plné aut. Velmi nepříjemné to bylo ve sjezdu do Ludkovic. Několikrát nás olíznul i kamión. Nechápu, proč zde jezdí. Jsou to darebáci, kteří si zkracují cestu po okreskách. Jedou jako o život. Nahoru k Řetechovu jsem vždy ze zadní pozice hlásil kolik jede aut a kde nás šmiknou v zatáčce. Nakonec jsme vjeli na lesní cestu a sjížděli do Luhačovic. Pro moje úzké gumy to nebylo nejlepší, ale bezpečné. Cesta je zde rozrytá od koní. To se špatně jezdí na kole i chodí pěšky. Přesto slečna na koni byla hezká. Musím přehodnotit, kdo první jezdil v lese. Kůň nebo kolo?

Na kolonádě jsme načepovali vodu a Mirek mě fotil. Já jsem pak zase fotil nějaký zamilovaný lázeňský páreček. Důkladně si zkontrolovali, jestli se obrázky povedly. Jsou to lásky na čtrnáct dnů, ale lidé po nich pookřejí na několik roků. Luhačovice prostě působí blahodárně. Možná pomáhá i ta voda.

Z Luhačovic jsem jel znovu nahoru směrem k Řetechovu a zase dolů do Ludkovic. V lese jsem si nabral kojeneckou vodu ze studánky. Zítra se mně bude hodit na výlet. Provoz byl stále hrozný. Až po vjezdu do lesa na Majáku byl pokoj od aut. V Malenovicích mají novou cyklostezku přes celé sídliště a já se vyhnu nebezpečné jízdě v ulici plné zaparkovaných aut. Domů jsem přijel v pohodě.

Doma jsem se rozhodl umýt okno. Slunce zašlo za roh paneláku a dělalo se to dobře. Věšení záclon je horor. Nikdy nepoznám který je okraj horní a dolní. Po neděli přijde na návštěvu maminka a zkontroluje, jestli nemám na skle čmouhy. To aby mě sousedky nepomlouvaly. Dlouho to trvat nebude. Jsou každý den starší a starší.
Ujel jsem 76 km průměrem 20 km/hod. Velmi hezké a teplé počasí.

10.04.2009

Žádné komentáře:

Okomentovat