neděle 14. června 2009

OTROKOVICmaj-FEST

Ahoj cykloturisti, utekl rok a je tu zase festival folku a country v Otrokovicích. Je jasné, že nemůžu chybět a seznámím vás se svými postřehy. Počasí nám dnes po propršeném a studeném týdnu vyšlo. Je hezky, ale trošku chladno. Na festival se vydávám na starém kole a beru si s sebou šaty na večer. Jedu podél kolejí a přijedu přímo k areálu Rybářského svazu.
Letošní festival zaznamenal změnu. Jednotlivé žánry jsou proházeny. Dříve vystupovali první písničkáři, pak dvojice a kapely. Stávalo se, že diváci přicházeli až na kapely a jednotlivci neměli skoro žádné publikum. Když řeknu svůj názor podložený zkušeností s tímto festivalem, tak usedět v hledišti od 10 hod až do druhého dne je velmi náročné. Sám jsem to absolvoval několikrát a ke konci už vás to nebaví.
Sotva jsem začal fotit, už jsem byl napomenut. Můj spolupracovník tam filmoval a já jsem mu vlezl do záběru. Co se dá dělat, vrátit čas nelze. Sedli jsme si mezi diváky a poslouchali jsme. Občas jsme byli ofukováni kouřem z cigaret, ale to se dalo vydržet. Také občas někdo prošel s jídlem z kuchyně a k večeru už bylo cítit, na jakém přepáleném oleji to dělají. Jídlo bych si tam nekoupil. Pivo bylo dobré. Vždy když nastoupila na jeviště nová kapela tak jsem vystartoval k pódiu dělat fotky. Také jsem prostřídal kamarády, potkal jsem tam jednoho cyklistu a trošku jsme o přestávkách pokecali. Samozřejmě o tom komu jak dlouho vydrží pláště a podobně. Vždyť to znáte. Měl jsem i neobvyklý zážitek. Něco takového jako běží v TV seriálu, že se nacházejí ztracení lidé. V poklidu sedíme na lavičce a najednou k nám přijde šikovná paní a říká mně. Ahoj Taťko, holčičky budou za chvíli vystupovat. Tak jsem se najednou stal otcem a vy můžete hádat na fotkách, která by mohla být moje dcera. Zpívaly hezky a když přidaly vlastní píseň v Angličtině, tak jsem byl i pyšný.
K večeru se začal areál zaplňovat. Hlavním tahákem bylo vystoupení skupiny Nezmaři a Mikiho Ryvoly. Někteří posluchači po ničem jiném netoužili. Vystoupení začala nejdříve skupina a po několika písničkách přišel na jeviště i oblíbený zpěvák. Vystoupení mělo velký úspěch a diváci se sami přidali a zpěvem doprovázeli skupinu. Prostě to bylo to nejlepší co mohli zažít. Na závěr jsme byli pozváni na příští rok do Zlína. Budou tam vystupovat dohromady s filharmonii. Bude to v březnu a bude to velkolepé. Prý už jsou vstupenky rozprodané. Předplatné mají nějací trvalí abonenti.
Po vystoupení následovalo vyhlášení výsledků soutěže. Dárky z keramiky předávala samotná autorka – umělecká keramička. V kapelách ve všech kategoriích vyhrála skupina Quanti Minoris. Hráli středověkou hudbu s vlastními úpravami a novými skladbami. Diváky i porotu si získali perfektním provedením. Po vyhlášení výsledků se zapálil oheň a většina z nás si běžela prohřát promrzlá záda k ohni. Bylo velmi chladno a vidíte, že i zpěvačka měla na sobě zimní bundu. Posledním programem na jevišti bylo vystoupení country skupiny, která měla hrát do tance. To už jsem, ale nečekal a vyrazil jsem domů. Nakonec tato skupina svým vystoupením v soutěžní části vůbec nezaujala.
13.06.2009

Žádné komentáře:

Okomentovat