pátek 21. srpna 2009

Cyklostezka Spytihnev - Stare Mesto

Ahoj cykloturisti, dnes jsem měl možnost projet cyklotrasu ze Spytihněvi do Starého Města. Předem můžu říct, že tento úsek je hotový. Už ani nevím kolik je to roků, co jsem přinesl o této cyklostezce první informace. Teď už je to skutečnost. Opravdu celý úsek projedete po krásném asfaltě. Odhaduji, že celý úsek měří 8 km. To až se dozví bruslaři, tak budou štěstím jásat. Podél úseku je Baťův kanál a podjíždí se několik mostů. Dále jsou zde vyrovnávací komory pro plavící se lodě. Asi uprostřed je hezká hospoda pro cyklisty. Na některých místech roste ovoce a můžete se během jízdy občerstvit. Podél cyklostezky je vedena poutní cesta ze Svatého Hostýna na Velehrad. Mají zde hezká a poučná zastavení.

Když jsem zde projížděl, tak pracovník sekl trávu podél cyklostezky. Ještě by bylo dobré na několika místech ostříhat větve keřů, které zasahují do cesty. Myslím si, že je to pracovní příležitost pro nějakého dělníka. O každou cyklostezku by se měl někdo starat. Uklízet odpadky. Vysypávat odpadkové koše apod. V Německu jsem viděl pána, který to projíždí autem a dělá potřebný úklid i údržbu.

Před časem jsem vás informoval, že jsem viděl na břehu cyklistu, který spadl do kanálu. Dnes jsem četl noviny a dozvěděl jsem se o dalším případě. Tentokráte skončil cyklista v nemocnici a nevím určitě, jestli kolo leží na dně kanálu. Na těchto případech si je třeba uvědomit, jestli jsou záchranné složky v Otrokovicích a Uh.Hradišti připraveny na cyklostezce zasáhnout. Pracovník v řídícím centru by měl mít mapu na které bude zakresleno do kterých úseků se sanitka dostane a které jsou slepá ulička. Je to dáno tím, že cyklisté podjíždějí vysoké mosty úzkým průjezdem. Nevím, jestli je v silách řidiče třeba jeden kilometr couvat po úzké cestě. S úrazy musíme počítat. Už jsem to na cyklotrasách viděl několikrát a viděl jsem i kříž pro mrtvého cyklistu.

Na závěr jsem byl potěšen ještě jednou a to když jsem uviděl, že se dělá i úsek pod mostem ve St.Městě. Já jsem zde doposud projížděl po pěšince. Průjezd městem na cyklostezku do Kostelan je komplikovaný a nebezpečný.

Pokud bude do příštího roku dokončen úsek mezi Spytihněví a Napajedly, tak už nebudeme potřebovat cestu při cestě z Otrokovic do Uh.Hradiště. Zároveň tak přibude 20 kilometrů páteřní cyklotrasy podél Moravy.

21.08.2009



Žádné komentáře:

Okomentovat