sobota 5. září 2009

Budouci cyklostezka Kvasice - Kromeriz

Ahoj cykloturisti, už delší dobu se vás chystám seznámit s budoucí cyklostezkou. Povede z Kvasic do Kroměříže podél Moravy. V zimě jsem posílal fotky z této trasy. Tenkráte jsem psal, že se tam připravuje cyklostezka. Teď už je to skutečnost.

Já jsem se dnes rozhodl jet už z Otrokovic, tak jak povede další cyklostezka. Zatím je jen na papíře. Za posledním panelákem projedete protizáplavovou bariéru a vjedete do lužního lesa. V lese je chráněné vodní pásmo. Projedete kolem slepého ramena a dostanete se na břeh řeky Moravy. Zde se jede po ujezděné lesní cestě. Je to kamenitý podklad. Tak pojedete až do Kvasic na most do Tlumačova.

Když jsem přijel na most, tak jsem uviděl hodně parkujících aut a šel jsem se podívat co se děje u Tlumačovské tůňky. No je to pořádné jezero. Měli tam sraz rybáři a soutěžili. Já jsem zaznamenal tu lepší část a to je občerstvení.

Na cyklostezku se najíždí kousek za mostem u vjezdu na fotbalové hřiště. Zde je již všechno hotové a nic nám nebrání vyrazit dál. Asi po jednom kilometru však narazíme na staveniště. Už jsou zde obrubníky, ale místa se liší podle toho, kde je navezen podkladový kámen. Dělníci poctivě pracovali /sobota/ a myslím si, že to bude brzo hotové. Po třech kilometrech opět najedete na hotovou cyklostezku a asi dva kilometry se vezete do Trávnícké zahrady. Zde cyklostezka končí u posledního rodinného domku. Před domkem mají velkou ceduli s informací o stavbě a diagramem rozpisu průběhu stavby. Stavba by měla být na přelomu roku 2009 hotová. Já si myslím, že to bude dříve. V podstatě teď už je to sjízdné za mokra na horském kole.

Dál jsem si zajel na kopec nad Velké Těšany a přes Žlutavy domů.


Ujel jsem 41 km. V chladném zamračeném počasí.

05.09.2009


Žádné komentáře:

Okomentovat