pondělí 28. září 2009

Cyklostezka Kromeriz Kvasice

Ahoj cykloturisti, dnes mám pro vás zase dobrou zprávu. Projel jsem od Kroměříže – Trávníky cyklostezku do Kvasic. V podstatě se dá říct, že z pohledu sjízdnosti je cyklostezka hotová. Kompletně celá se dá projet na galuskách. Je tam jen jeden úsek, na kterém se dělá nájezd do lesa. Ten je na fotce. Pak je tam asi jeden kilometr základní asfalt a chybí tenká horní vrstva hladkého asfaltu. Na cyklostezku se najíždí za posledním domem v Kroměříži Trávníkách. Vyjíždí se u fotbalového hřiště v Kvasicích. Je zde výjezd z obce přes řeku Moravu do Tlumačova. Přes cestu je krásná zámecká zahrada.

Na cyklostezce jelo hodně cyklistů a všichni končili na fotbalovém hřišti v Kvasicích. Brzo jsem pochopil proč. Je zde hospoda. Cyklisté si dali pití a jídlo. Po posilnění se můžou zase vrátit do Kroměříže. Jednalo se o rodiny s dětmi a důchodce. Úsek asi v délce deset kilometrů je dostačující na to aby si udělali žízeň. Je to velmi dobrý důvod vyjet na výlet. I děti se zde zabaví na houpačce. Jak je vidět tak na cyklostezce bude vydělávat hostinský.

Já jsem dnes původně vyjel do Tlumačova a k Záhlinickým rybníkům. U rybníků je moc hezky a potkal jsem tam i holku na koni. Jezdí zde hodně cyklistů a bruslařů. Tato oblast je známá jako ptačí rezervace a v lese je moc hezky. Navíc jsou zde vybudovány informační tabule o přírodě pro děti. Tuto část jsem již mnohokráte popisoval.

Dnes jsem potkal stovky cyklistů a bruslařů. Musím říct, že je jich hodně bezohledných a jízda po frekventované cyklostezce může být i nepříjemná. Na druhou stranu jsem rád, že jsem nemusel jet po nebezpečné cestě. Bezpečnost má vyšší prioritu než pohodlí na cyklostezce. Myslím si, že se blíží čas, kdy si na kolo pořídím pořádnou houkačku. Cyklistů jezdilo tolik, že v Trávníkách nemohlo vyjet ze zahrady auto na cestu. Myslím si, že řidič poznal jaké to je, když se nemůže dostat na cestu cyklista v hustém provozu aut.

Ujeto 40 km za krásného počasí.

28.09.2009


Žádné komentáře:

Okomentovat