neděle 20. září 2009

Festival pod vezi 2009 - Zlin

Ahoj cykloturisti, dnešní den jsem začal neobvykle. Jel jsem na kole do křižovatky a najednou přišla myšlenka. Rychle vjeď na chodník, udělal jsem to bez rozmyslu. A v té chvíli se přede mnou srazila dvě auta. Naštěstí to odnesly jen plechy a střelené kolo. Myslím si, že můj strážný anděl dnes držel nade mnou ochrannou ruku.

Po této události jsem se vydal podél potoka do Sazovic. Po chvilce jsem se, ale naštval, když jsem uviděl, že tam někdo vyvezl odpad. Kdyby neexistoval zákon o hanobení národa a rasy, tak bych řekl, co si o našem národě myslím.

Dále jsem pokračoval do lesa nad Mladcovou a směrem na Zlín. Naposledy jsem vám z tohoto místa posílal podzimní fotku a byla zde jen kamenitá cesta, dnes už je zde asfaltová cesta. Vede až na kopec a klesání nad Zlín je z drti. Za Kocandou je jedno zastavení na pouti z Hostýna na Velehrad. Měl jsem to letos v plánu objet za den, ale nesplnil jsem to. Poutníci to chodí pěšky dva dny.

Když jsem přijel ke kostelu, byl festival v plném proudu. Kapely se střídaly na pódiu, přesně jak měly. Holky organizátorky obcházely diváky s krabičků a vybíraly dobrovolné vstupné. Bokem stálo občerstvení a první pomoc. Prostě všechno dobře fungovalo jako každý rok. Já jsem si dal kolo do stojanu a všimnul jsem si na kole vedle mě zvláštní úpravy. Myslím si, že se s tou úpravou dá šlapat rukou. Přikládám obrázek, jak holky prodávaly na trávníku CD nebo jak diváci lenošili, kde se dalo. Sluníčko krásně hřálo a bylo příjemné se natáhnout a poslouchat hudbu. Malé děti si malovaly na velkém papíře. Důchodci seděli na židličkách před pódiem a mladí lidé kolem na trávníku. Důchodci měli vážné tváře stářím a naopak z mladých lidí přímo sršela životní energie. Prostě tam byli jen ti lidé, kteří se tam cítili dobře.

Já jsem si dnešní den vybral proto, že se tam hraje poklidná muzika. Sobotní odpoledne patřilo Rocku a takovou hlučnou hudbu nemusím poslouchat. Nakonec to bylo i v TV Noe v přímém přenosu. Včera večer jsem poslouchal přenos v TV a host festivalu skupina Timothy mne nezaujala a TV jsem vypnul. Ještě, že jsem tam nejel večer na kole. Prý patří k nejlepší skupině na Slovensku. Předchozí roky hrály lepší skupiny. Tato skupina byla z mého pohledu hlučná a líbí se současné mladé generaci. Já už zůstanu věrný country stylu a pomalých vleklých písniček.

Po koncertě jsem upaloval domů, abych dojel za světla. Nechtělo se mně na večeři nic ohřívat a tak jsem vytáhl z ledničky maso od pátku a snědl postudenu. Na festivalu si vedle mě sedl pán a měl párky a rohlíky. Aj jsem měl nutkání zkusit, jestli by dal kousek hladovému poutníkovi.

Ujel jsem 33 km za velmi hezkého počasí. Jen k večeru se ochladilo.

20.09.2009


Žádné komentáře:

Okomentovat