neděle 6. září 2009

WBCRALLYE - sjezd horskych kol

Ahoj cykloturisti, dnes se koná sjezd horských kol ve Zlíně nad hvězdárnou. Venku svítí sluníčko a tak vyrážím v krátkém rukávě. Venku však zjišťuji, že to není dobré, ale musím to vydržet. Nechci se zapotil až pošlapu z Malenovic kolem hradu k TV vysílači u Majáku. Na vrcholu jsem však suchý a je mně zima. Proto si oblékám dlouhý dres. Ani ve stoupání na Kudlově jsem se nezahřál. Moje nohy jsou již letos vytrénované a nějaký kopec jim nevadí.

Na konci Kudlova se vydávám po Baťově dálnici do Zlína. Za Kudlovem jsou jíž rozkopány nádherné horské louky a budou zde rodinné domky. Budou mít nádherný výhled do údolí. Romantika těchto míst už zůstane jen v našich myslích. Sjíždím lesem a dostávám se přímo do dění závodu. Začínám fotit a vím, že dnešní fotky budou moc špatné. V lese je šero nebo vykoukne slunce a já fotím přímo proti němu. Ještě horší je, jak jsou sjezdaři rychlí. Přesto, že mám fotoaparát nastaven na běžícího sportovce tak mám fotky rozmazané nebo na nich ani cyklista není. Zkoušel jsem to s bleskem i bez blesku. Kdoví jaké to je, když skupinka fotografů v nejhorších zatáčkách bliká závodníkům bleskem do očí. V místě dojezdu stojí naše terénní sanitka a stánky s velomateriálem. Po chvilce závodníky opouštím a mám namířeno do přírody.

První však musím sjet do centra Zlína a projet několik křižovatek, pak už výšlap směrem na Mladcovou a sjez do údolí ke Zboženským rybníkům. K rybníkům se jede do stoupání po kamenité cestě. Kolem rybníka sedí rybáři a spokojeně chytají ryby. Je zde nádherný klid. Mezi soustavou rybníků jsou odpočívadla a na konci je vybudována nádherná lesní cesta. Jede se po žluté značce a já si tuto cestu pamatuji jako lesní pěšinku pro jedno kolo. Teď je to přímo dálnice. Na vrcholu se rozhodnu pro lesní pěšinku k cestě do Hostišové. Je to spojnice vesnice a cesty na Mladcovou. Pro auta je uzavřená. Nad vesnicí je zajímavá věž a nějaké sociální zařízení. Využil jsem zrcadla a udělal jsem pro vás vlastní fotku. Z Hostišové se už jen klesá do Otrokovic.

http://www.wbcrally.com/wbc/modules/2009/round5/

Na stránkách si můžete najít záznam z kamery, kterou vezl cyklista.

Ujel jsem 43 km. Slunečné počasí, ale ve stínu je zima.

06.09.2009

Žádné komentáře:

Okomentovat