pondělí 19. dubna 2010

Cyklostezka Chropyně

Ahoj cykloturisti, minulý rok jsem vám posílal fotku z počátku výstavby cyklostezky do Chropyně. Dnes můžeme říct, že je hotová a já jsem se rozhodl toto místo navštívit. Dnes bylo od rána moc hezky a dokonce jsem viděl jednu slečnu v tričku a kalhotkách z okna před domem. Myslím si, že to přehnala. Tak moc teplo ještě nebylo. Na teploměru bylo 16 C. Ve chvíli, kdy jsem se rozhodl vyjet se zatáhlo a začaly padat kapky. Já jsem přesto vyjel. V Kvasicích se moje cesta stala veselejší za podpory lidové muziky z volebního autobusu. Do Kroměříže jsem jel po cyklostezce. Ve městě se přejede most a jste zase na cyklostezce. Pak se jede po novém koberci přes zahrádkářskou kolonii. Provoz začne až na cestě do Plešovce. Za vesnicí začíná cyklostezka a po ní se dostanete až na začátek Chropyně. Zde doporučuji na první odbočce projet k zámeckému rybníku. Jak vidíte, tak polovina cesty vede po cyklostezkách a zbytek po vedlejších cestách. Myslím si, že se jedná o dobrý tip na výlet pro rodinu.

Na zpáteční cestě jsem se nechal zlákat odbočkou k Minuvský most. Jakmile jsem projel po panelové cestě lesem, tak se moje myšlenky vrátily do minulého roku, kdy jsem jel za městem Magdeburg podél Labe. Louky i stromy zde byly úplně stejné. Udělal jsem si fotku, ale doma jsem se rozhodl, že jí nepošlu. Vám by ten pohled do krajiny nic neříkal. Bylo to jen v mých vzpomínkách na cestování. Po dvou kilometrech jsem dojel k mostu a přístavišti. Myslím si, že zde vodáci táboří. Dále jsem už nejel po polní cestě, ale po vyšlapaném chodníčku až k vodní elektrárně. Na obrázku můžete vidět dům, který byl kdysi krásný a teď je zničený. O kousek dál už je nová dálnice do Brna. Na začátku Kroměříže jsem se zastavil u cvičiště koní. Zrovna zde holky trénovaly a můžu vám říct, že to nebyla zábava. Měly s sebou trenéra a ten je školil, jak mají skákat přes překážky. Byl to odborný výklad o kinematice a dynamice pohybu. Skok přes vysokou překážku jsem nezachytil. Přímo naproti je hotelová škola a nemocnice pro zvířata.

O kousek dál jsem vjel do zámeckého areálu a ocitl jsem se v cyklokempu. Je zde občerstvení, sociální budova a tenisové kurty. Myslím si, že cena za noc ve stanu je dobrá. Na obrázku 005 vidíte ukazatel do kempu. Tak si představuji značení na cyklotrasách. Cyklista je o všem informován a nemusí nic pracně hledat. Zároveň se tak projeví přínos z cykloturistiky. Správně tam ještě má být ukazatel do nejbližší opravny jízdních kol. V zámeckém areálu je moc hezky a doporučuji vám návštěvu. Jsou zde volně žijící ptáci, ale i klece. Je to ideální místo k procházce mezi velkými stromy a krásnou zelení. Na obrázku 045 vidíte, že lze vyznačit pruh pro cyklisty i v jednosměrné ulici. Jen my se v Otrokovicích takového řešení nemůžeme dočkat. Cyklisté nepotřebují drahé cyklostezky. Úplně stačí oddělení pruhem od aut. Na náměstí vidíte staré budovy a věž s hodinami.

Ve městě začalo víc pršet a já jsem se rozhodl pro rychlejší jízdu domů. Mám na mysli bez zbytečných zastávek na fotografování. Cesta domů po cyklostezce krásně ubíhá. Dnes jsem dohnal maminku s děckem na kole a byl to složitý manévr při předjíždění. Děcko je schopné čehokoliv. O kousek dál jsem potkal bruslařku a za ní jelo auto po cyklostezce. Ukázal jsem jí co má za zádama a uslyšel jsem "můj Bože". Řidič jel pomalu a neohrozil nás. Přesto nechápu, proč zde potkávám auta. Když zde byla vysoká tráva, tak sem osobním autem nejezdili.

Cestou do Kroměříže jsem si všimnul, že všechny lavičky byly obsazeny zamilovanými páry. Měli s sebou jízdní kola a to je správné. Horší je, že všichni kouřili. Možná je to dobře. Jízda na kole dodává dobrý pocit, drogy v cigaretách uklidňují a dotek milé osoby vyvolává pocit uspokojení. Tak co víc už můžeme chtít?

Ujel jsem 58 km v zataženém a deštivém počasí. Je vidět jak mám tmavé fotky.

09.04.2010
Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat