pátek 30. dubna 2010

Okolo Majaku

Ahoj cykloturisti, už nemám slané tyčinky a musím jet do Zlína. Na kolo jsem obul staré pláště a dal nášlapné pedály. Pláště jsou značky Schwalbe a mají za sebou Jugoslavii a Švýcarsko. Jsou z neprůstřelného matriálu a opravdu jsem s nimi ještě nepíchl. I po tolika tisících kilometrech mají stále vyhovující vzorek. Myslím si, že je ani letos neojedu. Budu jezdit jen malé výlety. Teprve jsem letos překročil prvních 1000 km.

Vyjíždím za teplého počasí po škvárové cyklotrase do Tečovic a pak do Zlína po nové cyklostezce podél vody. S výběrem tyčinek nejsem moc spokojený. Já mám rád spálené a oni mají samé bledé tyčinky. Od pekárny se vydávám do pořádného stoupání na Tlustou horu do výšky 352 metrů. Stoupání vede po asfaltem zpevněné cyklotrase. Je do slušný kopec a já jedu na nejlehčí převod. Šlapu lehce, abych se nezapotil. Občas si udělám přestávku a fotím výhledy na průmyslový Zlín. V lese je příjemný chládek a nádherně voní stromy. Doufám, že nenapadne nějakého EU poslance zařadit čichání lesní vůně do návykových látek a zakázat návštěvy v jarním lese.

Vyfotit vysílač Maják je těžké. Je moc vysoký a okolo není místo se sluncem do zad. Kdysi zde bývala rozhledna. Za války ji Němci shodili, aby nemohla sloužit jako orientační bod pro nálety. Od Majáku sjíždím lesem na asfaltovou cestu do místa křížení s trasami sportovních okruhů. Je zde vyznačeno několik okruhů podle náročnosti. Přijíždí sem kluk na speciálním horském kole do obtížného terénu. Hledá cestu k Majáku a tak jsem mu poradil. Je moc rychlý a asi přehlíží správné křižovatky. Tak a teď už je to pohoda. Postupně klesám do Malenovic.

Nad Malenovicemi je varovná značka pro cyklisty a ihned následuje ocelová závora. O kousek dál je starý hrad. Pokud někdo hledáte poklady pomocí GPS, tak by zde jeden měl být. Kdysi jsem hledal, ale marně. Nemám GPS a chtěl jsem to uhodnout.

Od hradu jsem sjel do Malenovic k hlavní cestě. V úzké uličce jsem potkal dva kluky, jak vezli dlouhé lešenářské trubky do sběru. Nastala srandovní situace. Nebyli jsme se schopni shodnout, kam kdo uhne. Nakonec to vyřešila těžká kára a stáhla kluky do silnice. Snad to někde neukradli. Za Malenovicemi vede cyklostezka do Tečovic a je význačná tím, že má v prostřed chodníku sloup. Domů jsem se vrátil po škvárové cyklotrase.

Ujeto 25 km za krásného počasí.

30.04.2010

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat