pátek 23. dubna 2010

Zahlinicke rybniky

Ahoj cykloturisti, venku je hezky a já se vydávám přes staveniště dálničního přivaděče do Tlumačova. Při průjezdu stavbou jsem ve větru potkal několik Tatrovek s hlínou. Při jízdě byl kolem nich oblak neprůhledného prachu a já skřípu mezi zuby písek. Pokračují velmi dobře a snad se brzo dočkáme na silnici úlevy. Z Tlumačova jedu podél trati nejdříve po kamenité cestě a pak po škvárové cestě do Záhlinic.

Za Záhlinicemi se vjíždí do oblasti několika rybníků a firmy na zpracování ryb. Za firmou je ohrada s lesní zvěří. Prodávají zde i zvěřinové maso. Kolem rybníků vede stará asfaltová cesta. Vše se změní při vjezdu do lesa. Zde je již nádherná asfaltka a podél ní je naučná stezka. Tato cesta slouží občanům Kroměříže jako výletní cesta o víkendu. Už jsem se několikráte zmiňoval, že bývá neprůjezdná. Prostě ráj bruslařů a rodinek s dětmi.

U hájenky jsem se zastavil udělat fotku pamětní desky přírodovědce Ferdinanda Stoličky, který zemřel při svých bádáních v Himalájích. V altánku seděla mládež a přehrávala si písničky z notebooku. Je to neuvěřitelné, že se někomu chtělo tahat počítač do lesa. Kluci tam tak nejspíše oblbovali holky. Všichni se u toho náramně bavili.

Při vjezdu do Kroměříže projedete kolem rozpadající se hospody. Tato hospoda má i zahrádku a slyšel jsem, že sem chodí turisté na pivo. Já jsem o kousek dál dohnal mladou běžkyni. Jmenovala se Jana a běžela z Kvasic přes les do Kroměříže a po cyklostezce nazpět. Říkal jsem jí, jakou rychlostí běží. Dnešní doba je už však dál a běžci s sebou nosí GPS Garmin se záznamníkem trasy. Zkoušel jsem jí fotit za jízdy, ale není to ono. Byla to šikovná holka a hodně dnešních žen jí může závidět hezkou sportovní postavu a dobrou kondičku.

Za obcí Trávník jsem najel na již mnohokráte popisovanou cyklostezku do Kvasic. Mám dobrou zprávu pro cyklisty. Stavaři natahali na krásný asfalt hlínu a kamení a teď zde nemůžou jezdit bruslaři. Stala se z toho JZD cesta. Až bude všechno hotovo a zaprší, tak bude cyklostezka opět krásná. Před Otrokovicemi jsem našel povalený cyklistický rozcestník. Je to nepochopitelné komu asi vadil?

Ujel jsem 40 km za postupně se ochlazujícího počasí.

23.04.2010

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat