sobota 22. května 2010

Zaplavená cyklostezka

Ahoj cykloturisti, po dlouhotrvajících deštích nám vystoupila řeka Morava z koryta a zaplavila cyklostezku na několika místech.

První jsem se vydal do Napajedel a chtěl jsem se dostat po cyklostezce do Otrokovic. Na první vodní překážce pod silničním mostem jsem byl úspěšný. Vody tam bylo málo, ale průjezd byl nebezpečný z důvodu bočního proudu. Když jsem tím místem projížděl, tak jsem cítil, jak mně proud podtrhává kolo. Naštěstí tam zůstal jako podklad čistý asfalt. Kdyby tam bylo bláto, tak bych se tam vyválel. Na dalším zaplaveném místě jsem však už úspěšný nebyl. Myslím si, že tam byl pod mostem jeden metr vody. Navíc tam všude bylo naplavené dřevo a nečistoty. Bylo jasné, že se dál nedostanu a vydal jsem se zpět do Napajedel.

Druhé zaplavené místo bylo u mostu do Fatry. Za mostem již pokračuje jen značená cyklotrasa po šotolině směrem na Pahrbek. Přejel jsem přes most a jel jsem k Fatře. Ze závodu u cesty odčerpávali hasiči vodu. Celý areál byl pod vodou.

Domů jsem se vydal po hlavní silnici a užil jsem si peklo mezi kamióny. Přesto, že mírně mrholilo a všude podél cesty byly záplavy, řidiči jeli jako o závod. Ze silničního mostu jsem udělal fotky cyklostezky a pokračoval do Otrokovic. V Otrokovicích jsem se vydal na lávku přes Moravu. Zde vede cyklostezka na levý břeh a pokračuje ke studánce.

Třetí zaplavené místo je před studánkou. Voda zalila cestu a je rozlita až k prudkému svahu v lese. V tomto místě se nachází rodinný dům a při každé povodni je zaplavený. Je jen několik metrů od vody a na nízkém břehu. Nechápu, jak zde někdo mohl postavit dům. Navíc je dům od poloviny dne zastíněn lesem a je bez slunce. Myslím si, že je to vlhké nezdravé místo na bydlení.

Na zpáteční cestě jsem si udělal zajížďku k zaplavené cyklostezce pod železničním mostem. Byl jsem tam na začátku cesty a chtěl jsem to vidět i z druhé strany. Vodní proud byl hodně silný. Měl jsem obavy, aby nevytrhal asfalt. Po této zajížďce jsem se musel vrátit stejnou cestou domů.

19.05.2010




Za dva dny se udělalo hezky a já jsem znovu vyrazil do Napajedel. Chtěl jsem vidět, jak probíhá pokles vodní hladiny v Moravě. Měl jsem v plánu, že zajedu pod most a vrátím se do Napajedel. Předpokládal jsem, že na cyklostezce bude bláto a naplavené dříví. Byl jsem však mile překvapen. Cyklostezka byla vzorně uklizená. Ten kdo by nevěděl o povodni, by to vůbec nepoznal. Za tento úklid bych chtěl někoho pochválit, ale nevím kdo to má na starosti. Nečekal jsem, že se u nás budou cyklostezky udržovat.

Po pěkné cyklostezce jsem dojel do Otrokovic a jel jsem se podívat, jestli je průjezdná cesta ke studánce. Cesta už byla mimo vodu, ale byla zcela ucpána vozidly hasičů. Hasiči odčerpávali vodu ze zaplaveného domu. Musel jsem projít pěšky a nabral jsem si bláto do bot. U studánky to vypadalo dobře. Pokud voda vyvěrá někde z kopce, tak nebude závadná. Horší by bylo, kdyby byl pramen někde pod zaplavenou loukou.

Abych si udělal výlet delší, tak jsem se vypravil do Kvasic. Z Kvasic vede cyklostezka po vysoké hrázi do Kroměříže a tam problémy nehrozí. U jezera a za mostem jsem dokonce viděl parkovat rybáře. Domů jsem jel přes Tlumačov.

Na závěr musím konstatovat, že jsem neshledal nějaké narušení cyklostezky v našem okolí. V druhé části přikládám fotky z míst, která jsem fotil při vyšším stavu vody. Je to zajímavé na porovnání. Na leteckém snímku jsem červeně vyznačil místo úplného zaplavení cyklostezky. Na mapce jsou červeně vyznačená místa, která byla neprůjezdná.

21.05.2010

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat