úterý 8. června 2010

Přílepské Békal

Ahoj cykloturisti, rok utekl a zase jedu na festival do Přílep. Dnes je to trošku komplikované. Ráno jsou v Otrokovicích závody v rychlobruslení a já chci udělat fotky naší reprezentantky Martiny Sáblíkové. Fotky si můžete prohlédnout na :

partasvih.blogspot.com/2010/06/rychlobrusleni-otrokovice.html

Po první části rychlobruslení jsem šel domů a začal se vypravovat na cestu. Rozhodl jsem se, že tam nebudu chtít spát jako minulý rok, ale pojedu v noci domů. Vybavil jsem se potřebným osvětlením na kolo. Dokonce se udělalo hezky a v noci by mělo být vidět na cestu. O tom jak jsem cestoval minulý rok si můžete přečíst na:

partasvih.blogspot.com/2009/06/prilepske-bekal-2009.html

Vyjel jsem po poledni a věděl jsem, že přijedu pozdě na zahájení festivalu. Nesnažil jsem se ani spěchat. Nějaká minutka nehraje u takových akcí roli. Jelo se mně velmi dobře a můžu říct, že si cestu ani nepamatuji. Sluníčko krásně hřálo a jízda v krátkém oblečení je příjemná. Změna nastala, až ve chvíli kdy jsem chtěl projet dvorem JZD v Martinicích. Doma jsem se podíval na mapu a odhadl jsem jak pojedu. Když jsem vjel do JZD, tak jsem znejistěl a nevěděl jsem jak to projet. Navíc se proti mně vyřítil obrovský traktor. Na každé straně měl dvojkola. Takovou obludu na cestách nepotkáte. Asi jsem zazmatkoval a nevěděl jsem jak se mu vyhnout. Možná mě i řidič trošku vystrašil úmyslně, aby mně dal najevo, že nemám co dělat na dvoře. Nakonec to dobře dopadlo a já jsem našel cestu ven přes vrátnici. Ve vesnici jsem po chvilce našel polní cestu do Přílep. Je to cesta, která vede přímo k okraji zámecké zahrady.

Když jsem přijel k zahradě, tak jsem začal poslouchat, jestli neuslyším hrát muzikanty. A ono nic. Dokonce jsem znejistěl, jestli jedu ve správný den. Přes plot jsem nahlédl do zahrady a tam nikdo nebyl. Přesto jedu na náves a k zámečku. Zde však již slyším krásnou country hudbu a začínám spěchat, aby mně neunikl pěkný zážitek. Vjíždím do areálu a zjišťuji, že jsem se nechal ošidit. To byla hudba z reprobeden. Areál je úplně prázdný. Žádní diváci a ani muzikanti. U pokladny se dozvídám, že posunuli o hodinu zahájení. Nějaké kapely na poslední chvíli odřekly vystoupení. Co nadělám. Jsem první divák. Na pódium se hrnou pořadatelé a já jim dělám společnou fotku. Při té příležitosti pořizuji fotku i hlavního pořadatele a kameramana. Pořadatel je můj spolupracovník a má se správně na pondělí učit. Bude dělat bakalářské zkoušky. Kameramana také znám a můžu vám připomenout, že je to ten člověk, u kterého jsem se opíjel minulý rok při recesi s prvním májem. On dělá výbornou domácí ořechovku.

partasvih.blogspot.com/2009/05/1-maj.html

Být celý večer v cyklistickém oblečení je nepohodlné. Navíc by to na takové akci působilo rušivě, pobíhat v elasťákových kraťasích. Našel jsem si vhodné zákoutí a začíná převlékání do zeleného oblečení. "A kurňa trenky ostaly doma. Já jsem tušil, že něco zapomenu. No co, možu to zkusit jak říkajů ženské naostro". Po převlékacím manévru se vydávám na plac. To už na pódium přichází první zpěvačka. Dělám ji fotky a obveseluji ji, že si nemá nic dělat z toho, že jsem sám. Musí to být hrozné, hrát do prázdného hlediště. Po chvilce se, ale situace zlepšuje. Postupně sem přijíždějí cyklisté z oblíbené cyklotrasy Fryšták - Holešov. Někteří sem přijeli i záměrně. Například jeden cyklista s velkým batohem na zádech. Pak už se trousí i pěší diváci a areál se pomaličku plní. Po mladé zpěvačce na pódium přichází kapela "The Principals". Mají nelehký úkol. Musí hrát tak dlouho, dokud nepřijede další vystupující. Jsou moc hodní a úkol přijímají. Napřed hrají to, co měli v plánu a pak přicházejí na řadu písničky, jak je napadne. Prostě taková pěkná všehochuť. Řekl bych, že to na tom bylo to krásné. Všechno dobře dopadlo a přišli další vystupující. Jednotlivé koncerty nebudu popisovat. To bych se mohl dostat do role hudebního kritika. Během koncertu si dávám oběd. Připravil jsem si špek a chleba. Pivo zajistil místní výčep za 20 Kč. Ve výčepu vidíte asi nejmladší výčepní na celé Moravě. Holčička se hezky usmívala. Udělal jsem si i čas zajít do zámecké zahrady. Je to tam moc hezké a možná se podíváte i na fotky z minulého roku. Letos to v zahradě nemohlo být. Záplavové deště promáčely zahradu a my by jsme chodili ve vodě. Proto tam nestál ani jediný stan. Minulý rok tam bylo malé stanové městečko s táborákem. Za zámkem je malá nádrž na vodu a kluci si z toho udělali koupaliště. Když jsem se podíval v jaké špinavé vodě se čvachtali, tak mě napadlo, že jsou to malí čuníci.

Před osmou hodinou se rozhoduji, že pojedu domů za světla. Na řadě je kapela ve stylu tvrdé hudby a to nemusím. Na závěr bude zase country, ale cítím únavu a těším se domů. Jízda v noci je vždy riziko.

Nejvíce se mně líbila kapela Hrnek. Mají hezkou houslistku. hrnek.xf.cz Možná se pojedu podívat na nějakou jejich akci.

Na festival přijeli i rodiče s dítětem v přívěsném vozíčku. Je to hezké, když se od malička podívá na různé akce. V podstatě, tak rodiče vytvářejí jeho náhled na svět. V areálu bylo hodně rodičů s dětmi. Vysledoval jsem, že většina rodičů mohla být starší nad třicet let. To by znamenalo, že přišla doba, kdy lidé zakládají rodiny v pozdějším věku. Asi si to vynutil ekonomický vývoj v tomto státě. Lidé se chovají více uvážlivě a hodně hraje roli finanční zajištění. Jsem zvědavý, jak se projeví současná krize v oblasti porodnosti. O tom vám asi napíši až za několik let. Mám chuť napsat, že mezi diváky převládali cykloturisté, ale nebylo by to zcela pravda. Kolo se asi stává běžným sobotním dopravním prostředkem. Proto si myslím, že tento článek o folkovém festivalu může být i na stránkách pro cykloturisty. Nakonec jsem tam i já jel na kole. Akci jsem využil k prvnímu letošnímu opalování. Hlavně jsem si chtěl prohřát zuby. Možná víte, že jsem měl před šesti měsíci operaci zubů a stále mě bolí čelist. Teď když přišlo deštivé období, tak jsem od bolesti nemohl ani kousat. Ve chvíli kdy píšu článek, můžu potvrdit, že to pomohlo. Už to nebolí. Asi stárnu a moje zuby se chovají jako staré kosti.

Ujel jsem skoro 40 km, za hezkého počasí. Příjemným překvapením bylo nízké vstupné 50 Kč.

05.06.2010


Žádné komentáře:

Okomentovat