sobota 17. července 2010

Neckyáda Přílepy

Ahoj cykloturisti, mám pro vás další zábavnou akci z obce Přílepy. Naposledy to byl hudební festival a minulý rok velmi úspěšná oslava 1. máje. Letos se rozhodli uspořádat neckyádu. Na podrobnosti o aktivitách v této obci se můžete podívat na :

http://www.srpprilepy.estranky.cz/

Na fotkách z 1. máje uvidíte i moje přestrojení za svazáka.

Akce se konala od 13 hod. a já jsem si naplánoval, že vyjedu před dvanáctou hodinou. Protože jsem nevýprava, tak jsem vyjel až ve dvanáct hodin a musel jsem spěchat. Do Přílep je to něco přes 20 km a musí se použít i polní cesty. Jel jsem dosti rychle a při současné teplotě jsem se i zapotil. Před Martinicemi se za mne pověsil cyklista a jen se vezl v závětří. Myslel jsem si, že mně třeba chvilku pomůže, ale nestalo se tak. Nakonec jsem najel na polní cestu a vyjel jsem ve vesnici. Prašná a kamenitá cesta byla završením mého sportovního výkonu. Dojel jsem přesně na čas a teď už se potili jiní. Soutěž byla hodnocena několika kriterii. Všichni účastníci měli za úkol přeplavat rybník a vrátit se nemuseli. Myslím si, že to však i tak všichni udělali. Další část záležela na porotě. Ta měla obodovat, jaký na ně posádka udělala dojem.

Každá akce na vodě může být nebezpečná a pořadatelé nic neopomenuli. Na místě byl potápěč, záchranná služba a policie. Týlové zázemí bylo vybaveno několika stánky s občerstvením. Pro ty jenž by v sobě občerstvení neudrželi, bylo připraveno několik mobilních WC. Proti velkému vedru zde byla velká cisterna s pitnou vodou. Viděl jsem, jak se diváci chodili oplachovat. Myslím si, že bylo velké vedro a slabší povahy by mohly zkolabovat. Zde musím pořadatele pochválit.

Na seznamu startujících i na fotkách vidíte, že se všichni hodně snažili a popustili uzdu své fantazii. Já si myslím, že všichni to zvládli dobře a soutěžní vyhodnocení bude jen pro zpestření akce. Jako cyklista jsem se zaujetím sledoval jízdu po lávce. Zde však nemá uplatnění fotoaparát, ale kamera. Neřízený pád je pro diváky velmi zajímavou podívanou, ale pro cyklistu může být i bolestivý. Ono záleží na tom, jak spadne a na co. Zajímavé bylo sledovat, jak hledali pod vodou jízdní kolo.

Po okolních plážích se opalovali lidé a pozorovali soutěžící. Pro děti byla připravena skákací klec a pro rodiče možnost si nechat udělat tetování. U občerstvení byly fronty a většinou měli všichni velkou žízeň.

Akce byla naplánována s dalšími aktivitami až do půlnoci. Já jsem po soutěži plavidel odjel domů. Cestu jsem zvolil mimo hlavní cesty a většinu jsem odjel po polních cestách. Myslím si, že tato varianta je kratší.


Ujel jsem 37 km za teplého počasí.

17.07.2010

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat