středa 29. září 2010

Svatý Hostýn

Ahoj cykloturisti, máme před sebou delší volno se státním svátkem. Předpověď počasí je však velmi špatná. Už od sobotního rána mělo pršet, ale zatím se počasí drží. Já se kolem 14 hod. rozhoduji, že si udělám ještě výlet. Dnes mám ve svém životě zvláštní den a uvědomuji si, že mám stále blíže do hrobu. Jsem zase starší. Kam jinam si zajet než na posvátné místo na velkém kopci.

Vyjíždím pozdě odpoledne a spoléhám na to, že nezačne brzo pršet. Pro jistotu si beru pláštěnku s sebou. Podle předpovědi na Internetu by to mělo v podvečer přijít. Jedu po vedlejších cestách do Holešova a pak kousek po hlavní cestě. Brzo však sjíždím na JZD cestu a zastavuji se u vlakového nádraží v Dobroticích. Toto nádraží žádný cykloturista nemine, aniž by se zde nezastavil. Je zde sbírka všeho možného. Další zastávku dělám u sochy v polích. Z tohoto místa je hezky vidět co musím ještě vyšlapat.

Stoupání z Bystřice na Hostýn je hodně příkré a jezdí se zde i závody do vrchu. Já jsem si zde měřil čas, za jak dlouho to vyjedu a informoval jsem vás, jakou průměrnou rychlostí jsem to jel. Letošní rok je můj výsledek velmi špatný. Dříve jsem jezdíval rychlostí 15 km/hod a dnes jsem jel 10 km/hod. Je poznat, že se hodně šetřím, abych si neublížil. Snad to bude příští rok lepší a nedám doktorům vydělat při nějaké operaci.

Na kopec jsem vyjel v pohodě a všimnul jsem si, jak se prudce ochlazuje. Oproti údolí je to o 10C. Musím si obléknout bundu. Jen na nohy nic nemám. To jsem dnes nezvládl. Kalhoty bych na nosiči uvezl. Je pozdní odpoledne a k tomu se chystá na déšť. To znamená, že je zde málo lidí a cítím se dobře. Já jsem nejraději, když nikoho nepotkávám. V sezónu zde bývá hrozný provoz aut, přesto že je zde zákaz vjezdu. V kostele je napřed prázdno, ale pak přicházejí nějaké paní a začínají zpívat. Po chvilce je začne provázet varhaník a je to moc hezké. Nejraději bych zde zůstal, ale nemůžu. Venku jsem objevil novou křížovou cestu. Je ze dřeva a podstavec je z kamene. Každý kámen byl přivezen z nějaké části naší republiky a je na něm napsáno od kud je. Mně se však víc líbí stará křížová cesta. Místo do nové bych věnoval peníze na rekonstrukci staré. Ten obrázek na dřevě na mne působí jako by ten člověk neuměl malovat.

Ve sjezdu do Rusavy je chladno a dělám si zastávky, abych se pokochal výhledem do horského údolí. Po cestě potkávám krávy v ohradě. Vzpomínáte na časy kdy zde ještě nebyla cyklostezka a jezdili jsme po trávě mezi krávama? To už je pryč. Teď je to mnohem pohodlnější. Až když vyjedu z údolí Rusavy, tak se oteplí. Zato ve vzduchu začínají být cítit kapky deště. Musím spěchat domů, abych nezmokl. Za Holešovem se rozhoduji projet průmyslovou zónou a pokračovat do Kurovic. Zde je na cestě úplný klid. Dokud se zde staví dálnice, tak je tato cesta slepá ulice. Déšť postupně zesiluje a já si musím dát pláštěnku. V Tlumačově se rozhoduji přejet na kraj Otrokovic po hlavní cestě. Kdybych jel podél dálnice, tak bych musel jet po zablácené cestě a byl bych špinavý jako čuník. Je už tma a musím svítit. Naštěstí mám dobré osvětlení i pláštěnku žluté barvy. Škoda, že se nedělají pláštěnky jako svítící bundy do auta. Na prvním sjezdu jsem vjel do Otrokovic a jedu po nové cyklostezce přes Baťov. Domů přijíždím za tmy a zmoklý.

Ujel jsem 78 km v zamračeném a chladném počasí. Na závěr jsem zmoknul.

25.09.2010

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat