neděle 12. září 2010

Tlumačov western

Ahoj cykloturisti, po dvou týdnech deštivého počasí se konečně udělal hezký den. Já jsem se dnes rozhodl pro malý výlet k mostu do Kurovic. Je to most přes naši dálnici do Otrokovic. Chtěl jsem vědět, jak daleko postoupily práce. O prázdninách se dalo přes most projet s obtížemi.

Vyjel jsem z domu za slunečného počasí a už z dálky jsem slyšel u Tlumačova country hudbu. Brzo jsem zjistil, že se zde koná Westernový den pro mládež. Děti jezdily na koních různé disciplíny. Mně se nejvíce líbila disciplína, při které se musí u barelu vypít pohárek Kofoly. Velmi působivé bylo, když závodily nejmenší děti v doprovodu rodičů. Rodiče se docela proběhli vedle koně. Na přiloženém obrázku vidíte další informace o jezdeckém oddíle v Tlumačově.

Z vesnice jsem se vydal k cíli mé cesty. Na mostě jsem potkal důchodce /80 roků/ a dali jsme se do řeči. Mluvil jen on. Špatně slyšel a odpovídal mně na to co jsem se neptal. Přesto jsem se dozvěděl hodně zajímavého. Třeba, že na místě kde jsme stáli bývala dříve velká díra a děti zde chodily sáňkovat. To bylo ještě za Hitlera. Lesíček před námi je schovaná skládka odpadu. Já jsem při jezdění kolem nemohl přijít na to proč je to tak rostené. Bavili jsme se i o lomu v Kurovicich. Dozvěděl jsem se, že tam byl dříve most přes jezero. Já jsem si všimnul jen betonového pilíře. Pán si pamatoval období největší slávy kamenolomu. Teď si stěžoval, jak tam jezdí lidé autama kolem lesa. Dokonce si vyjezdili i cestu po poli. To jsem popisoval v článku o prázdninách. Pán jezdí na kole pravidelně kontrolovat stavbu mostu. Obec Kurovice nemá velký obchod ani poštu. Spadají do Tlumačova a teď je mezi obcemi přeříznutá cesta. Musí se jezdit delší cestou. To není pro pána na kole v jeho věku přípustné. Musel by jet po hlavním tahu na Přerov. Tam se bojí jezdit všichni cyklisté. Prozradil jsem pánovi, že jsem se nastěhoval do Otrokovic a on to pochopil, že jsem se přiženil. Byl tak hluchý, že jsem mu to nedokázal vymluvit. Na fotce si všimněte modré cedule Kroměříž. Tama kdysi vedla cesta.

Když jsme se rozloučili, tak jsem se vydal zpět do Tlumačova a na Machovou. Jak vidíte, tak se pokládá poslední vrstva asfaltu. Všimněte si jaké bažiny vznikly na poli. Dálnice přeřízla pole a voda neodtéká.

Minule se někdo ptal, jak vypadá příjezd do Kurovického kamenolomu. Já jsem tam zajel o prázdninách a teď přikládám fotky. Pokud se pojedete koupat, tak přijedete po staré cestě k dálnici a tuto podjedete podjezdem. Doposud jsme jezdili přes dálnici.

12.09.2010

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat