neděle 16. ledna 2011

Setkání Včelary

Ahoj cykloturisti, včera jsem potkal souseda z paneláku a ten mě pozval na setkání s kreslířem Ivanem Křemečkem. Můj soused je vášnivý pěší ale i cykloturista. Má nafocené všechny rozhledny v republice a zná půlku Evropy z pěších tůr. Jezdí v teniskách a turistické čepce. Žádné drahé kolo. Přesto najede za den přes 100 km.

O kreslíři jsem psal již v roce 2007. To měl výstavu v Buchlovicích. Pokud čtete časopis Cykloturistika, tak znáte jeho články s obrázky. Nejčastěji píše o návštěvě nějakého hradu a noci pod širákem.

http://www.kremecek.com/

V sobotu jsem na kole důkladně zmokl, ale neděle přinesla velké zlepšení. Vyšlo sluníčko a teploměr šel také nahoru. Vyjel jsem směrem do Napajedel a přes Bílovice do Včelar. Včelary byly územně připojeny do Bílovic. Na místo setkání u Praplečky jsem dorazil na čas, ale nikde nikdo. Nakonec jsem našel pána, který jel na kole do dědiny a ten mně ukázal, kde kreslíř bydlí. Otevřela mně manželka a oznámila, že se kreslíř ještě nedostal domů z nějaké akce. Po tomto zjištění mně bylo jasné, že kamarádi to ví a jediný kdo neví o zrušeném setkání jsem já. Později jsem se dozvěděl, že si zašli v Bílovicích do zemědělské usedlosti a měli přednášku o tam jak se dříve žilo na vesnici.

Udělal jsem několik fotek a vyrazil jsem po cyklotrase do Kněžpole. Je to velmi dávno značená cyklotrasa a dříve jsme po ní jezdili do Hradiště. Teď už máme cyklostezku podél Baťova kanálu. V Jarošově jsem se rozhodl, že pojedu po nové soustavě cyklostezek podél hlavní silnice. Osvědčená stezka podél Moravy byla mokrá. V Hradišti jsem se napojil na cyklostezku podél kanálu a upaloval domů. Jelo se mně moc dobře a sluníčko mě hřálo do zad. Kanál je ještě zamrzlý a na fotce vidíte, jak lodě odpočívají. Ve Spytihněvi jsem se zastavil u naši bývalé sekretářky. Její manžel doma opravuje auta. Slyšel jsem, že je šikovný a levný. Telefon je 603 206 356. Do aut je blázen a staví i domácí traktorky ze šrotu. V Napajedlích jsem se zastavil u studánky v bývalých lázních a nabral jsem si siřičitou vodu. Domů jsem dojel v pohodě.

Ujel jsem 46 km za hezkého počasí.

16.01.2011

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat