neděle 13. března 2011

Koštování klobás Machová

Ahoj cykloturisti, v obci Machová dobrovolní hasiči uspořádali koštování klobás. Už jsem se této akce účastnil asi při prvním ročníku a poslal jsem vám fotky. Dnes jsem se zase vydal koštovat klobásy.

Tento týden klesla teplota až na -8C, ale dnešek byl něco jiného. Od rána svítilo sluníčko a teplota se vyšplhala na +15C. Já jsem vyjel z Otrokovic s větrem do zad a do vesnice jsem přijel úplně v pohodě. Přitom do Machové se musí dvakrát vystoupat na kopec. V sále mě přivítali hasiči a dostal jsem hlasovací lístek. Pak už jen probíhalo koštování klobás. K tomu se přikusoval sýr a chleba. Nebylo tam hodně lidí a mohl jsem v klidu vyzkoušet klobásky. Nakonec jsem ocenil klobásku, která byla velmi jemná. Neprojevovala se žádným výrazným kořením. Většina lidí naopak preferuje ostré klobásy. Na fotce vidíte pohár pro vítěze a strom, na kterém rostou klobásy.

Po koštování jsem byl příjemně naladěn a s větrem do zad jsem se vydal směrem Holešov. Vítr byl velmi silný a dokonce jsem na rovině dosáhl rychlosti 55 km/hod. Litoval jsem cyklisty, které jsem potkával. Bylo vidět, jak dřeli. Před Holešovem jsem najel na cyklotrasu a dojel jsem do Hulína. Zde je všechno jinak. Výstavba dálničního přivaděče všechno změnila. Původní krajina zůstane již jen ve vzpomínkách. Z Hulína jsem se vydal po cyklotrase do Kroměříže. Je hodně členitá a myslím si, že cizí člověk by na ní občas i přejel odbočku. Naše značení cyklotras stále zaostává za Rakouskem a Německem. Hodně na to má vliv i chování vandalů. Z Kroměříže jsem jel domů proti silném větru. Dokonce jsem si oblékl šusťákovou bundu.

Ujel jsem 49 km za slunečného počasí v silném větru. Na závěr musím pochválit hasiče za podařenou akci.

12.03.2011

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat