pondělí 4. července 2011

Mariazell-den-07



Tato noc byla těžká. Mám plný stan komárů. Snažím se být celý ve spacím pytli, ale to se zase ve vedru potím. Stále bzučí a koušou. Dokonce ve čtyři hodiny vylézám ze stanu a pomalu se balím. Dělám si snídani a sluním se na vycházejícím slunci. V 7 hodin vyjíždím. Tak brzo jsem ještě žádný den nevyjel. Je to dobře. Pokud se rozhodnu dojet domů, tak budu potřebovat dlouhý den.

Z města přejíždím po místí komunikaci směrem do Bad Deutsch Altenburg. U cesty je bývalý římský amfiteátr a vojenský tábor. Teď ráno zde nikdo není a do objektu se dostanu volně. Oplocení je jen z přední strany. Z boku jsou jen keře. Dále pokračuji do lázeňského města. Je zde dobře vybavená informační kancelář a já se chci vybavit novými mapami. Mají otevřeno až od osmi hodin a tak si jdu nakoupit jídlo na dnešní den. Vracím se k infokanceláři a pořád nikdo neotvírá. Nakonec si na rozpisu spočítám dny a uvědomuji si, že je sobota a oni nepracují. Tak žádné mapy nebudou. Pomaličku projíždím lázně a najíždím na most přes Dunaj. Kdysi jsem se zde potrápil, než jsem zjistil jak se na most dostat. Teď už jedu na jistotu. Most je hodně vysoko nad zalesněnou krajinou. Vždy když jedu po tomto dlouhém mostě, tak se zastavím a dívám se na všechny strany. Je z něj vidět až do Bratislavy.

Za Dunajem jedu kousek po hlavní cestě a pak sjíždím na značenou cyklotrasu po šotolině. Chci se dostat k zámku Schlosshof. Je to romantický výlet mezi loukami s pastvinami pro koně. Koně se pasou v ohradách a mají zde velké místo k projížďkám. Zde to musí být ráj pro jezdce na koních. Krásná členitá krajina s lesíky. Začíná být horko a já se za zámkem svlékám z dlouhého rukávu. Sedím na silnici, která vede na Slovensko do Děvínská Nová Ves. Bohužel to nikdy nebylo propojeno a cesta je nepoužívaná. Dokonce i turistická značka je zabalená. Dělám si svačinu před dlouhým dnem. Po jídle vyjíždím a cítím, že to byla hloupost se svléknout. Přišly hrozivé černé mraky a vypadá to na pořádnou bouřku. Zastavuji a znovu si dávám dlouhý rukáv. Oblékám si i žlutou svítící vestu. Nepoužiji cyklotrasu, ale pojedu rychle po hlavní silnici na Břeclav. Dnes to mám daleko a nemůžu kličkovat po cyklotrasách. Ve městě Marcheg se zastavuji na zámku. Je zde plno trhovců a chystají se na nějakou slavnost. Zámek je ve špatném stavu a chátrá. Po hlavní silnici jedu až do Angern a tím se uzavírá moje putování po Rakousku.

Ve městě najíždím na přívoz. Dnes mám štěstí a ihned odjíždíme. Na slovenském břehu fotím bývalou celnici. Udělali z ní prodejnu květin. Ve vesnici se nikde nezastavuji. Je zde plno tmavších spoluobčanů a já se bojím o svoje věci. Proto jsem si nakoupil v Rakousku, abych nemusel nechat kolo bez dozoru u obchodu. Za vesnicí se napojuji na značenou cyklotrasu, po které jsem přijel před týdnem. Jedu do Gajar a Malých Levár. Zde chci udělat průzkum. Je zde jezero a kempink. V kempinku zjišťuji, že mají zavřeno. Chystají se na beach volejbal a vystoupeni Rockové kapely. Já jsem sem chtěl včera dojet a přespat. Tak jsem rád, že jsem spal u Dunaje. Ve chvilce se spouští jemný déšť a já se musím schovat. Přestávku využívám na svačinu. Přeháňka přejde a já vyrážím dál. Od teď už nepojedu po cyklotrasách. Spěchám domů a musím jet po cestách. Věřím, že je sobota a bude malý provoz. U Kútů překonávám dálnici do Břeclavi a nabírám směr Holíč. Toto město znáte z mého putování za větrnými mlýny. Je zde mlýn s kovovými lopatkami. Cesta vede po zdánlivých rovinkách, které však stoupají a klesají. Já se snažím udržovat rychlost pod 30 km/hod. Na několika místech se jede borovými lesy a já to mám moc rád. Je jen škoda, že je zde úzká cesta. V pracovní den by zde cyklista s kamióny na cestě nepřežil. Ve Skalici projíždím historickou část a ani neudělám fotku. Už se těším, jak překonám hranice. To však musím přejet malý kopeček do Sudoměřic. U značky Česká republika si dělám fotku. V té chvíli přijíždějí pán a paní. Jsou z Hradiště a objíždějí vinné sklípky na kole. Paní už toho má dost a je ze šlapání unavená. Po chvilce je opouštím. Moje cestovní rychlost je mnohem vyšší. Já se snažím udržovat na tachometru rychlost 25 km/hod. Za Strážnicí si dávám u altánku cukříky na doplnění energie. Jíst už nemusím. Domů to je už jen 50 km a to vydržím hlady. V nohách mám dnes už hodně přes 100 km. Doma na mě čeká pečený králík s bramborama a pivo. Maminka umí králíka naložit do koření a špeku. Po týdnu lehké stravy to bude žranica.

Dál už jedu po cyklostezce do Veselí nad Moravou a do lázní Ostrožská Nová Ves. Právě zde se mně stala zajímavá věc. Já mám citlivý nos na vůně a cítím na cyklostezce zajímavý kouř. Stále to nechápu kde se to ve volné krajině bere. Až v Kunovicích to zjišťuji. Vidím v mírném stoupání cyklistu a dávám si závazek, že ho předjedu. Čím víc se blížím k domovu, tím jedu rychleji. Vím, že na to mám. Alpy byly výborný trénink. Když cyklistu předjíždím, tak vidím, že kouří doutník. Proto mu to do kopce nejede. On se kochá kouřením. Pochválil jsem jej, jak mu to krásně voní do dálky a on je moc rád. To je správná cyklistika, udělat si z jízdy požitek.

Cyklostezku podél Baťova kanálu nebudu popisovat. To už ode mne znáte. Zato, že jsem vjel v Napajedlích u hřiště do skupinky /nevím jak je pojmenovat/ černá trička a vyholené hlavy. Nevíte. Byl zde fotbal a asi pět policejních aut je pronásledovalo. Oni utekli na cyklostezku. Naštěstí jsem je minul a k žádné kolizi nedošlo. Ještě abych na závěr dostal obuškem po hřbetě. Na závěr jsem měl blbý zážitek na cyklostezce. Nějaký hobík cyklista mě předjel tak blbě, že mně skoro olíznul přední kolo. Málem jsem lehnul kousek od domova. Je to neuvěřitelné, že najedete stovky kilometrů po cyklostezkách a u nás málem nedojedete domů kvůli omezenosti našich cyklistů. Očividně jsem viděl, že si na mě upevňoval sebevědomí, že někoho dnes předjel. Na značce Otrokovic jsem si udělal fotku kola a doma mně udělala fotku maminka. Na posledním snímku vidíte, že putování nepřežila ve zdraví přední brašna SportArsenal. Žebro se zlomilo na obou koncích.

Ujel jsem 178 km s občasnými přeháňkami.

Petronell Carmuntum - Bad Deutsch Altenburg – Schlosshof – Marcheg - Angern /hlavní silnice/ – převoz Záhorská Ves – Gajary - Malé Leváry /cyklotrasa/ – Skalica – Sudoměřice – Strážnice /silnice/ – Veselí nad Moravou – Kunovice – Uh.Hradiště – Napajedla – Otrokovice /cyklostezka/

18.06.2011

Žádné komentáře:

Okomentovat