neděle 11. září 2011

Cyklotrasa Hluk

Ahoj cykloturisti, dnes jsem jel do Nivnice na návštěvu a pak jsem se rozhodl jet domů zkratkou. Byl jsem dobře naložený. Obě brašny byly plné, ale přesto jsem si chtěl užít nádherného teplého dne. Rozhodl jsem se jet domů přes štěrkáč v OstrožskéNové Vsi.

Vyrazil jsem do Dolního Němčí a zde jsem najel na novou cyklostezku. Hned za vesnicí se musí překonat potok a pak už se jede po nádherné cyklostezce do Hluku. Jsou zde v každé zatáčce lavičky a na odpočívadle jsem si dal svačinku. Do Hluku se přijede kolem potoka a dostanete se k historické tvrzi. V dnešní době slouží jako restaurace. Já znám okolí Hluku z dřívějších dob jako kopcovitý terén. Nikdy jsem si neuvědomil, že zde teče potok a musí existovat údolí, kde nebudou kopce. Až dnes jsem to odhalil, že se můžu dostat k řece Moravě, aniž bych vyšlapal nějaký kopec. Kdysi jsem zde jel cyklistický závod a věděli jsme, že je zde hlucký kopec. Za Hlukem se opět dostanete na asfaltovou cyklostezku a pojedete údolím do Ostrožské Lhoty. Během cesty jsem chtěl vyfotit pěkně umístěný altánek, ale nešlo to. Seděl tam kluk na lavičce a měl čelem k sobě na klíně posazenou holku s roztaženýma nohama. Ve Lhotě si musíte dát pozor na správnou cyklotrasu. Je zde rozdvojení ke svatému Antoníčkovi. Za vesnicí se jede mezi vinohrady a ovocnými sady. Po několika kilometrech skončí asfalt a jede se po šotolině. To už se budete blížit do Uherského Ostrohu a v dálce uvidíte siluetu hradu Buchlov s Barborků.

Já jsem zde nabral směr na štěrkáč. U kolejí jsem zjistil, že nemůžu přejet přes železniční přejezd. Prý tam někdo spáchal sebevraždu. Tak jako jiní cyklisté jsem kolo přenesl přes koleje. Horší to měli na druhé straně řidiči aut. Byli chyceni v pasti. Je to jediný železniční přejezd. Byly tam stovky lidí s auty na pláži a také bohatí lidé v golfovém klubu.

Domů jsem jel z Kostelan po cyklostezce. Podařilo se mně připojit k asi desetičlenné skupince cyklistů. Jeli stále něco kolem 30 km/hod. Chvílemi jsem měl strach, že někoho přejedou. Nejhorší je potkávání a předjíždění pomalých cyklistů. K tomu jsou tam pěší turisté a rodiny s dětmi. Já si myslím, že rodiče s dětmi, které neumí jezdit na kole nepatří na cyklostezku. Během jízdy po cyklostezce jsem viděl dvě holky ve stavu zamdlení z vedra. Ležely ve stínu a kamarádi je ochlazovali. Další cyklistku jsem viděl za Napajedly. Ležela na zemi a kamarádi ji umývali vodou odřeniny. Vodu jsem nemohl poskytnout. Už jsem jel 30 km bez pití. Dnes jsem za celou horkou trasu vypil jeden litr tekutin.

Ujel jsem 96 km, za horkého počasí. Cyklotrasa, kterou jsem dnes jel, je hezká a doporučuji projet. Může to být zpestření, když odbočíte z cyklostezky podél Moravy.

Jak se tato cyklotrasa oficiálně jmenuje nevím.

11.09.2011

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat