sobota 8. října 2011

Nepodařené country

Ahoj cykloturisti, již dříve jsem se dozvěděl, že dnes odpoledne ve 14 hodin vystoupí na ranči u kapličky country skupina B.P.T. To jsem netušil, že existuje plakátek na kterém je rozpis a oni budou vystupovat až v 18 hodin. Od rána pršelo a předpověď počasí byla špatná. Nakonec se počasí umoudřilo a já jsem vyjel. Bylo pozdě a jel jsem do Zlína a přes Štákovy paseky do cíle. Ve stoupání v lese začalo lehce pršet a musel jsem si dát bundu. Na kopci jsem potkal dvě holky na koni. Kůň se bál kola a točil se na místě. Já jsem stál bez hnutí, aby mě nekopl. Ani jsem neudělal fotku zepředu. Kdybych měl zapnutý omylem blesk a blikl mu do očí, tak by slečna ležela na zemi.

Udělal jsem si zastávku u opravené kapličky a vyfotil jsem památný strom. Je opravdu obrovský a nádherný. Byla velká škoda, že nebylo vidět do okolí. Toto místo je na mapě vyznačeno jako místo dalekého rozhledu.

Na ranč jsem přijel akorát. Začalo pršet a šel jsem dovnitř. Bylo 14 hodin a ve vnitř bylo ticho. Nikdo nehrál. Od pořadatelů jsem se dozvěděl, že mají zpoždění. Venku hodně pršelo a mně bylo u krbu moc dobře. Usušil jsem si zapocené a zmoklé šaty. Asi po půl hodině přestalo pršet a já jsem objevil program dnešního odpoledne. Rozhodl jsem se, že tam nebudu do večera čekat a raději se projedu na kole v podzimní přírodě. Kdybych to věděl, přijel bych večer na country bál.

Stále jsem se nemohl rozhodnout, jak pojedu domů. Nejjednodušší bylo sjet do Zlína a jet podle řeky domů. Já jsem nakonec vyrazil směrem, jak jsem přijel. Chtěl jsem sjet k silnici a vyjet na Jižní svahy. Nakonec došlo k tomu, co se mně často stává. Uviděl jsem cestu, po které jsem ještě nikdy nejel a vydal jsem se po ní. Hodně klesala a já jsem se těšil, že budu brzo v údolí. Moje radost skončila předčasně. Šotolina se změnila na lesní hliněnou cestu. Byl to hezký vyšlapaný chodníček, ale nakonec jsem stejně musel kolo přenést přes potok do lázní Kostelec. Vylezl jsem přímo na golfovém hřišti. V té chvíli se mně vybavily vzpomínky, jak jsem si v mlze zajezdil na pěkném trávníčku v Anglii na golfovém hřišti. Kdyby mě tenkrát Angličané chytli, asi bych už nežil.

Po sjezdu z lázní jsem se projel po nádherné cyklostezce směrem do Zlína. Všimněte si, jak je ta cyklostezka široká. Dokonce má dva jízdní pruhy a prý zlíňákům nestačí. Od benzinky jsem vyjel zatáčku na Jižní svahy. Moc mně to připomínalo lehká stoupání z Alp a vyjel jsem to svižně. Pak už následovala jízda na kopec nad Zlín. Jede se po šotolině a tak dnešní déšť nevadil. Přesto, že jsem stoupal, tak jsem si musel dát čepku a rukavice. Až doma jsem zjistil, že během odpoledne klesla teplota o 5C. Ve sjezdu do Rackové jsem si musel obléci i šusťákovou bundu.

Domů jsem dojel za sucha. Okamžitě jsem šel vyzkoušet léčivo, které jsem si přivezl ve středu. Dnes jsem vyzkoušel pití z máty. Je to moc dobré a do zmrzlého hrdla je to hotový balzám.

Ujel jsem 46 km za občasného deště a ochlazení. Původní teplota byla 13C a po návratu 8C.

08.10.2011

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat