neděle 16. října 2011

Větrný mlýn v Bukovanech

Ahoj cykloturisti, dnes jsem měl jednoduché rozhodování kam pojedu. Potřeboval jsem do nemocnice v Kyjově zavést osobní věci. Abych si tuto smutnou činnost trošku zpestřil, tak jsem se rozhodl navštívit nový větrný mlýn v Bukovanech. Poprvé jsem vám o něm psal, když se stavěl v roce 2006. Dole vidíte staré fotky.

Ráno bylo -1C a já jsem se rozhodl počkat, až se oteplí. Nakonec jsem vyjel až ve 12 hodin. To už krásně svítilo sluníčko. Přesto jsem se na cestu dobře vybavil. Do bot jsem si dal tlusté vlněné ponožky a kraťasy jsem měl ze stejného matriálu. Všechno mně to upletla maminka pro zimní ježdění na kole. Při těchto teplotách bývá sedátko hodně studené. Je potřeba vzít v úvahu, že při jízdě se věci hodně ochlazují. Na hoře jsem měl oblečení z Moiry. Je to dobrý materiál, ale stejně jsem se dnes zapotil. Na cyklostezce podél kanálu jsem byl sám. Už jsou pryč ty davy cyklistů z letního období. Většinou jsem potkával lidi ve věku kolem 60 let. Mladí už teď sedí někde v teple u PC. Dokonce jsem potkal černocha. Také jsem se dnes na kole lekl. Jel jsem rychlostí 25 km/hod a najednou mě někdo předjel. Já vím, že při této rychlosti bývám málokdy někým předjetý. On mě předjel cyklista na kole s motorkem. Vůbec nešlapal a odhaduji, že jel rychlostí 30 km/hod. Myslím si, že tato vozidla chtěla EU zakázat. Dále jsem na cyklostezce potkal kamaráda cyklistu, ale dnes na bruslích. Měl s sebou psa jako tahače. Tento pán po padesátce absolvoval nejtěžší maraton v Alpách. Na obrázku vidíte holku v kroji. Ve Vracově se tak v neděli stále chodí.

Z Vlkoše do Kyjova se jede přes táhlý kopec po velmi úzké a frekventované cestě na Brno. Měl jsem z toho špatný pocit a říkal jsem si, jestli zde není nějaká cesta pro cyklisty. Až doma jsem si na Internetu našel, že jsem jel paralelně s cyklostezků vedoucí přes vinohrady. Já nechápu proč někdo kdo si dá práci s vybudováním paralelní cesty neumístí na hlavní cestu značku pro cyklisty, aby sjeli na cyklostezku.

K větrnému mlýnu se musí vyjet na kopec nad vesnici. Byl jsem hodně překvapen, když jsem uviděl, co zde postavili. Já jsem zde byl v roce 2006 v říjnu. Nepamatuji si, že by tenkrát bylo tak zima. Vyrostlo zde několik lidových staveb a restaurace. Poskytují zde ubytování a jak vidíte, tak cyklisté jsou vítáni. Já jsem za mlýnem na sluníčku posvačil. Pití jsem si dal cestou do kopce do zadní kapsy a ohřál jsem si to. Po jídle jsem se spustil z kopce dolů do Kyjova a pak po hlavní silnici do Nedakonic. Před vesnicí je podjezd a auta mě vytlačila na kraj. Okamžitě jsem začal plavat. Na krajnici je hromada písku od zimy. Kdybych jel na úzkých gumách, tak bych se vyválel. Ve vesnici začíná cyklostezka podél Moravy a vede až do Otrokovic. Před Hradištěm zašlo slunce a hodně se ochladilo. Musel jsem si obléknout bundu. Domů jsem dojel za tmy a se zmrzlými tvářemi. Na teploměru bylo 5C.

Ujel jsem 117km za slunečného, ale studeného počasí. Oblast kolem Bzence doporučuji všem navštívit.

16.10.2011

Karel

Cestování k větrnému mlýnu :



Stavba větrného mlýnu v roce 2006 :



Všechny fotky od větrného mlýnu, historické věci :

Žádné komentáře:

Okomentovat