pondělí 21. listopadu 2011

Malenisko 2011

Ahoj cykloturisti, trošku se nám oteplilo na +5C a já jsem se rozhodl zajet na poutní místo Malenisko na Provodově. Těšil jsem se, že při troše štěstí se dostanu nad bílý opar, ale nepodařilo se. Na všech obrázcích vidíte šeď podzimu. Při tom jsem se dostal nad 500 m.n.m.

Z Otrokovic jsem jel do Malenovic a kolem hradu k vysílači Maják. Je to táhlé stoupání a zapotil jsem se. Přitom jsem cítil chlad na prsty v pletených rukavicích. Pro dnešní den jsem zvolil následující taktiku v oblékání. Vyjel jsem v kabátku a na zpáteční cestu jsem si dal bundu. To samé jsem udělal s rukavicemi. V pletených jsem jel do kopců a domů jsem jel v Goretexových rukavicích. Za Orlím hnízdem jsem chtěl v údolí vyfotit udržovanou chaloupku, ale venku byl majitel a nechtěl jsem obtěžovat. Fotku udělám až v létě za hezkého počasí. Ve sjezdu do Provodova mě předběhl běžec. Cesta je tam hrozně vydrolená a místy je to na rozbití huby. On běžel po louce v pohodě. Výjezd ke kostelu jsem po kostkách zvládl bez problémů. Jen mně to připomnělo, že stejné kopce jsem jel letos v Alpách. Oni však měli všude asfalt. Tento kopec býval na silničním kole těžký oříšek.

U kostela jsem udělal fotku chráněného stromu, ale v šeru se nepodařila. Z termosky jsem si dal čaj a k tomu tyčinku Margotku. Když přišli další lidé ke kostelu, tak jsem odjel. Domů jsem se rozhodl jet přes Zelené údolí. Je to taková romantika. Měl jsem v plánu se zastavit u lesní hospody, ale nakonec jsem si to rozmyslel. Ve vnitřku by měla být hezky vyzdobená. Dále jsem se vezl bez šlapání až do Želechovic. Zde jsem viděl na křižovatce řidiče, jak projel na červenou. Byl to magor. Křižoval hlavní cestu ze Zlína do Vizovic. Je zde velký provoz a měl štěstí. Ve Zlíně jsem jel po cyklotrase na nábřeží. Asi je jedno, kdy zde jedete, vždy je to otrava. Mám moc dobré světlo a jeden chodec uskočil se slovy, že si myslel, že za ním jede auto po chodníku. U fotbalového stadionu bylo hodně policistů a raději jsem jel rychle pryč, než mě přejede nějaký fotbalový fanoušek. Domů jsem dojel podél řeky a už jsem začínal mít velký hlad. Těšil jsem se na oběd s večeří dohromady. Dnes jsem měl omáslovaný chleba s uvařeným vajíčkem.

Ujel jsem 55 km v mlhavém počasí.

19.11.2011

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat