sobota 9. června 2012

Pekárna Přílepy

Ahoj cykloturisti, v Přílepech je již delší dobu otevřená pekárna. Já jsem se tam už dříve chystal vyrazit. Po přečtení článku v novinách jsem se rozhodl pro dnešní den. Podle předpovědi mělo odpoledne začít hodně pršet a já jsem musel vyjet tak, abych se vrátil domů suchý.
Cestu do pekárny jsem zvolil terénem. Je velké sucho a polní cesty jsou pevné. Byl jsem spokojený jak hezky jedu přírodou až do chvíle než jsem jel po drtí sypané cestě. Proti sobě jsem uviděl jet auto. Kolem něj byl mrak prachu a kamení. Když se přiblížil, tak jsem na něj mával, ať zpomalí. Ani náhodou. Jel jako hovado. Vůbec nepřemýšlel nad tím, že na cestě z kamení může začít tancovat. Já jsem jen stačil zavřít oči a jel jsem poslepu. Přitom jsem dostával rány od odlétávajícího kamení. Dobře to dopadlo. Nic se mně nestalo. Tak si myslím, že můžu klidně jezdit po jakékoliv cestě u nás. Debila za volantem potkám kdekoliv. Myslet si, že si vybírám bezpečné cesty je hloupost.

K Přílepům jsem se blížil před jedenáctou hodinou a proti mně se stále zvětšovaly černé mraky. Před pekařstvím už začalo lehce poprchat a zvedl se vítr.

V pekařství bylo dobře a voněly tam sladkosti. Paní byla moc ochotná a představila mně celý sortiment zboží. Já jsem si vybral sladký rohlík s čokoládou a vanilkou, prý je to vhodné ke kávě. No a přímo pro sebe jsem si vzal slaný Preclík. V pekárně je opravdu vidět na pracoviště, tak jak se píše v novinách. Mají zde i nějaké starší věci. Pokladnu nebo porcelánové sošky.

Nákup jsem zabalil do igelitu a vyrazil k zámku. Zámek znáte z festivalu Přílepské békal. Letos se bude opět konat. Pršelo jen lehce a já jsem stihl neušpiněný od bláta přejet po polní cestě do Martinic. Zde už byl asfalt mokrý a byl jsem rád, že jedu po pevném podkladě. Napřed to vypadalo, že si užiji hrozné bouřky, ale vítr to zahnal pryč. Domů jsem dojel v pohodě a lehce začalo pršet až před jednou hodinou. Nebylo to nic hrozného, jak nás strašili v TV.

Ujel jsem 38 km, pod mrakem a trošku déšť.

http://www.pekarnaprilepy.eu

12.5.2012

Karel










Žádné komentáře:

Okomentovat