neděle 22. července 2012

Seriál Znamení koně


Ahoj cykloturisti, minulý rok jsem poctivě sledoval TV seriál Znamení koně. Často jsem s kamarády diskutoval na téma, kde se který obraz filmu odehrává. Bylo to pro nás velmi zajímavé. Okolí Zlína dobře známe. Přesto se našlo místo kde jsem nikdy nebyl. Úplně to pravda není. Před mnoha roky jsem jel s kamarádem na kole na Hostýn a spletli jsme si kopec. Tak se stalo, že jsme těmito místy tlačili kolo, abychom na vrcholu zjistili, že jsme na jiném kopci. Byl to jeho poslední výlet se mnou a raději se oženil a kolo pověsil na hák.  Dnes jsem měl, ale spolehlivý tip a jel jsem na jisto.

Vyrazil jsem po 13 hodině směrem na Holešov. Nebylo to lehké. Stále jsem jel proti silném větru a srovnával jsem to s jízdou do kopce. Naštěstí se nesplnily zákony cyklistiky a vítr foukal i při cestě domů. Jel jsem zadarmo. První jsem jel do vesnice Bílavsko. Z mojich fotek znáte hezký pohled na kostelíček v kopci na cestě z Bystřice pod Hostýnem. Když jsem dělal fotky z dálky, tak jsem si našel místo, které hlídal velký pes. Hrozně štěkal a nebylo nic slyšet. Já jsem fotil a najednou cítím ze zadu olizování nohy. Úplně jsem ztuhl, když jsem si představil toho obrovského hlídacího psa. Naštěstí to byl malý pes a chtěl se kamarádit. Po této příhodě jsem dojel do Bílavska a vyfotil kostel. Z vesnice vede stará cesta na ranč. Podle mapy to mělo být průjezdné, ale nebylo. Majitel ranče to přehradil. Naštěstí nechal venku studánku. Tuto studánku najdete i na mapách. Já jsem se musel vydat po louce dolů k cestě. Během cesty jsem fotil koně a zaujal mě kůň bez očí. Snad to měl jen proto, aby se neplašil. Možná se po tomto článku dozvím, proč měl zaslepené oči. Na cestě jsem znovu vyšlapal k ranči. Bylo zde všechno jako ve filmu. Prostředí je zde nádherné a všemu vévodí kopec s kopulí Sv. Hostýna. Dobré je, že se sem můžete dostat po obyčejných cestách. Po fotografování následovala krátká cesta do Bystřice a pak výšlap na Hostýn. Je to poctivý kopec 5 km dlouhý. Už jsem jej jel mockrát a za různého počasí. Dnes to zase vypadalo na škaredé počasí, ale nestalo se tak. Jen na kopci bylo hodně zima a poprvé jsem konstatoval, že je v kostele teplo. Musel jsem si obléknout bundu. Lidé zde chodili oblečení jako na jaro. Na fotce vidíte, že udělali měděnou střechu na přístřešku. Až se to dozví bezdomovci, tak to skončí ve sběrných surovinách

Od kostela jsem to pustil do Rusavy a na Holešov. Za Holešovem jsem opět využil zkratku do Zahnašovic přes průmyslovou zónu. Pro moje kamarády je to určitě cenná informace.

Ujel jsem 82 km, v chladnu a větru.

22.07.2012

Karel

Odkazy na film :




 Fotky z místa filmování :
Fotky z Napajedel :
Fotky z cesty na kole :






Žádné komentáře:

Okomentovat