středa 10. října 2012

Cyklostezka Nezdenice


Ahoj cykloturisti, objevil jsem na své cestě k rozhlednám další cyklostezky. Cyklostezka vede ze Šumic do Nezdenic. Já jsem v názvu Šumice vynechal. Tak jsem už dříve pojmenoval cyklostezku z Újezdce u Luhačovic do Šumic. Cestu ze Šumic do Bojkovic velmi dobře znám, dokonce z doby kdy tam byly serpentiny.  Je to lehce kopcovitý terén. Teď je to pohoda po rovince podél potoka.

Cyklostezka začíná u hřiště a lávky přes potok. K lávce mám výhrady. Někdo udělal podlahu z ocelové mřížky. V cyklistických botách se to špatně schází. Kdybych to věděl předem, tak bych nedodržel značku o slezéní z kola, ale sjel bych to. Stejně si neumím představit, jak se chodí po této lávce za deště. Dále je to nádherná cyklostezka po rovince podél potoka. Já jsem měl štěstí, že zrovna kvetly žluté palachy. Tak jsme této rostlině říkali. Před Nezdenicemi se cyklostezka náhle pustí prudce do svahu. Možná to někteří slabší turisté vytlačí. Na začátku vesnice je konec hezkého asfaltu.

V Nezdenicích se můžete nechat zlákat návštěvou minerálního pramene a nahlédnout na místní lyžařskou sjezdovku. Pramen je hluboko v zemi a musí se k němu jít po schodech. Od pramene se můžete vrátit na kamenitou cestu do Záhorovic. Ta je průjezdná jen za sucha. Za jízdu po kamenité cestě budete odměněni pohledem k Zámku Světlov. V Záhorovicích můžete jít navštívit léčivý pramen. Já jsem k tomuto prameni jezdil na vodu velmi často. Je to dáno tím, že kolem je udělaný malý park k odpočinku. Od minerálky se můžete dále vydat do Bojkovic. Čeká vás opět kamenitá cesta za deště neprůjezdná. Pokud bude chtít tlačit kolo, tak se můžete vydat po turistické stezce přímo k zámku.

Já jsem jel celou tarasu za sucha a byl jsem spokojen. Pokud bych spěchal, tak bych jízdu terénem vynechal. Asfaltová cyklostezka do Nezdenic je výborná.

11.09.2012

Karel
 


Žádné komentáře:

Okomentovat