sobota 19. dubna 2014

Větrný mlýn Jalubí



Ahoj cykloturisti, letečtí modeláři mě pozvali na setkání do Halenkovic. Na cestu jsem se vydal přes Napajedla a pak úzkým údolím do Halenkovic podél potoka. Na letiště jsem přijel až odpoledne a program pomalu končil. Foukal docela silný vítr a pán s trojplošníkem předváděl, jak umí proti větru couvat.

Z letiště jsem sjel prudkým sjezdem do údolí a na protějším svahu jsem zase šlapal na horu. Zde se mně stala úsměvná událost. V prudkém kopci mě začal dohánět traktor a já jsem se rozhodl, že vyjedu z úzké cesty do vjezdu do domu. Měl jsem obavy, že by mě mohl při předjíždění velkými koly strhnout. Sotva jsem odbočil, tak začal řidič ukazovat rukama ať jedu. Já jsem si vybral nájezd do jeho domku. Tak jsem se musel rychle rozjet do kopce, abych uvolnil místo.

Na kopci je hezký výhled zpět k letišti, ale můj fotoaparát tak vzdálené místo nevyfotí. Je zde značka upozorňující cyklisty na nebezpečný sjezd. V lese jsem byl spokojený. Nefoukal tam studený vítr. Jen při sjezdu do Kudlovické doliny jsem uvažoval o bundě. Dole jsem projel kolem bývalého sportovního areálu. Už jsem o něm dávno psal a pak jsem si našel odbočku do lesa. To už jsem šplhal na nejvyšší bod dnešního výletu. V jedné časti, proti mně vyběhli dva psíci a tak jsem jim udělal fotku. Za chvíli přišel i jejich pán. Celé stoupání jsem jel na nejlehčí převod. Napřed to byla kamenitá cesta a pak jsem najel na turistickou značku lesem. Moje námaha byla patřičně odměněna nádherným výhledem do údolí. Bylo tam moc hezky. Svítilo sluníčko a nefoukal tam vítr.

Po chvilce rozhlížení do krajiny jsem začal klesat směrem k ranči Rovná. Bývají zde country festivaly. Sjíždí se po hřebenu a jsou tam nádherné louky, na kterých se pasou krávy a koně. Koně byli daleko a fotku jsem jim neudělal. Při sjezdu do Košíků jsem se zastavil u nějakého starého lisu. Na konci vesnice se hrál fotbal a na střeše kabin měli kameramana. Byla to taková horská fotbalová liga. Chlapi se tam vyřvou, dají si pivo s párkem a mají si celý týden o čem vykládat. Před Traplicemi jsem viděl lesní cestu, o které jsem si myslel, že vede k větrnému mlýnu, ale neměl jsem odvahu to zkusit. Doma na mapě jsem zjistil, že to bylo možné projet.

Z Traplic jsem vyjel několika zatáčkami k větrnému mlýnu. Chtěl jsem udělat takové fotky, aby na nich byly rozkvetené stromy. Některé fotky jsem dělal proti slunku a to bylo špatné. Od větrného mlýna je vidět na vesnici, přímo kostelní věž.

Domů jsem už jenom klesal až k cyklostezce podél kanálu. V Napajedlích jsem byl překvapen. Na kamenité cyklostezce začala oficiální stavba a byl tam zákaz vjezdu cyklistů. Teď budeme nějakou dobu jezdit přes město, než postaví cyklostezku. Škoda, že takovou objížďku udělali v době, kdy začíná cyklistická sezóna. Za den zde projede až 4000 cyklistů.

Ujel jsem 55 km, při krásném počasí.

12.04.2014

Karel

Fotky větrný mlýn Jalubí :


Fotky z cesty :


Fotky z letiště :




Žádné komentáře:

Okomentovat