čtvrtek 1. května 2014

Rozhledna Radošov



Ahoj cykloturisti, přišel první máj s nádherným počasím a já jsem se vydal k rozestavěné rozhledně Radošov. Poprvé jsem vyjel v krátkých kalhotách. Dnes jsem se Napajedlům vyhnul a jel po hlavní silnici. Za městem se staví nová cyklostezka a nemáme možnost jezdit po staré cyklotrase. Tak jsem na cyklostezku najel až ve Spytihněvi.  To však začalo peklo. Chtěl jsem jet rychlostí blízko třicet km za hodinu a to nešlo. Bylo tam moc turistů a bruslařů. Tak jsem jel stylem brzda plyn. Je to však dřina stále rozjíždět kolo při předjíždění skupinek. V této situaci už nemají na cyklostezce místo výkonostní cyklisté. Musí trénovat na cestách.

Za Hradištěm se to trošku uklidnilo a opět to začalo v Ostrožské Vsi u štěrkoviště. Moc jsem si oddechl, když jsem najel na polní cesty a jel k rozhledně. Byl jsem překvapen, kolik lidí se jelo podívat na rozestavěnou rozhlednu. Bylo hezké počasí, ale viděli jsme jen zámek v Uherském Ostrohu a hrad Buchlov. V jednom místě si to proti mně mašíroval zajíc. Tak jsem zastavil a začal fotit. Už byl stále blíž a blíž až přijely tři holky na kolech a hlasitým mluvením zajíce vyplašily. Tak jsem jim domluvil, že mě připravily o pěkný obrázek. Ještě jsem viděl hodně zajíců, ale takovou šanci jsem neměl. Tato zima k nim byla milostivá.

Rozhledna je umístěná na kopci ve výšce 246 m.n.m. Pokud bude z vyhlídkové terasy vidět přes malý les ke Karpatům, tak ji není co vytknout. Dá se k ní dostat za sucha po polní cestě, a tak předpokládám, že zde nebude nájezd turistů v autech. Až pojedu příště na návštěvu, tak pojedu po této trase. Bezpečně se tak vyhnu městu Veselí n/M.

Cestou jsem měl i veselé zážitky. V jednom místě si na cyklostezce dali sraz holka a kluk. Přijeli na kolech a přes řídítka si dali pusu, ale ne nějakou, ale podtlakovou. Když se od sebe odpojili, tak to dalo ránu, jako když uletí hadice z čerpadla. Další zážitek jsem měl s hezkou cyklistkou v protisměru. Zastavila a chtěla si ve velkém vedru svléknout těsné tričko. Měla však volnou podprsenku a svlékla všechno. Na štěstí byla mladá a neutrpěl jsem šok. Tak jsem si, řekl jak je ten máj hezký měsíc.

Včera v jídelně jsem se nechal jedním starším pánem, který ujede 30 km a vypije tři piva a sní spoustu jídla vyprovokovat k prohlášení. To, já ujedu 100 km při současném počasí a nepotřebuji pití ani jídlo. Tak jsem to dnes musel splnit. Do láhve jsem si vzal vodu a do tašky kaštanovou čokoládu, pro případ krize. Ujel jsem celou trasu a všechno dovezl domů. Bylo to však těžké. Na zpáteční cestě jsem cítil bolest od praskajících suchých rtů a jazyk se mně lepil na patro. K tomu jsem na prašných polních cestách několikrát potkal traktor. Prášilo se hodně a po příjezdu domů jsem si musel umýt hlavu. Občas mně sklouzly oči na flašku, ale odolal jsem. Po cestě je na cyklotrase několik hospod. V jedné dokonce hrála country kapela. Všude sedělo plno cyklistů a pili a jedli. Doma jsem musel vymyslet, co sním jako první, abych nepodráždil žaludek. Neměl jsem ani oběd. Nakonec vyhrála oblíbená Májka a pivo.

Ujel jsem 100 km, za krásného teplého počasí s prašnými polními cestami a přeplněnými cyklostezkami.

01.05.2014

Karel

Fotky - rozestavěná rozhhledna :


Fotky - rozestavěná cyklostezka Napajedla :




Žádné komentáře:

Okomentovat