sobota 28. února 2015

Velehrad



Ahoj cykloturisti, venku je hezky, ale fouká. Přesto se rozhoduji, že si zajedu na Velehrad. Pojedu podél Moravy a Baťova kanálu po cyklostezce. Na ruce jsem si dal pletené rukavice a ledový vítr je profukuje. V batohu mám Goretexové a také kuklu. To si však nechávám až na zpáteční cestu.

Za Napajedlama se musí jet kousek po hliněném úseku. Je zde rozbředlý sníh a bláto. Hodně to stříkalo a celý jsem se ušpinil. Přede mnou jel cyklista a nezvládl to uřídit ve sněhu. Zastavil a mě přinutil, také zastavit. Musel jsem si stoupnout do břečky. Rozjíždění bylo ve sněhu obtížné, ale zvládl jsem to. Toto je situace, kdy musíte jet jako tank a nezastavovat. 

Na cyklostezce byly zledovatělé úseky a tam kde se musí podjíždět mosty, se nedalo jet vůbec. Bylo to plné hlubokého sněhu a ledu. Tak jsme všichni cyklisté poprvé dodržovali značku „Cyklisto slez z kola“. U hospody v přístavišti bylo plno cyklistů a někteří se občerstvovali. Po měkkém ledě na kanále jezdil nějaký cyklista a my jsme se na břehu o něj báli. Co by jsme dělali, kdyby se pod ním led prolomil?

Cyklostezka na Velehrad byla místy zledovatělá, ale já už ze zkušenosti tato místa znám a dávám si pozor. Bylo zde hodně rušno. Hodně lidí si udělalo výlet na poutní místo. Já jsem zašel do kostela a vyslechl si kousek mše. Bylo mně zima na zapocenou hlavu. V kostele je to jako v mrazničce.
Na cestu domů jsem si dal kuklu a teplé rukavice. Byl jsem zapocený a nechtěl jsem ve větru prochladnout. Domů jsem dojel hodně propocený, ale v teple.

Ujel jsem 53 km, za hezkého počasí.

15.02.2015

Karel

Fotky :



1 komentář:

  1. Cože? Ti bolševičtí idioti z radnice to pořád ještě nedokončili? Takže je tam furt bláto? A jak to teda ještě dlouho budou dokončovat? Sto let? T. Baťa postavil celý Zlín za devět (!) let. A taky se musí cyklostezka udržovat a na to zatím nepřišli vůbec. B.

    OdpovědětVymazat