pátek 24. dubna 2015

Jarní Chropyně



Ahoj cykloturisti, dnes jsem musel přemýšlet, abych dostal nápad, kam pojedu. Venku svítilo sluníčko a já jsem si ho chtěl co nejvíce užít. Včera jsem na závodech promrzl. Nakonec jsem se rozhodl prozkoumat turistický chodníček do Chropyně. Minulý rok jsem tama jel po polní cestě.

Vyjel jsem směrem na Kurovice a po chvilce jsem musel zastavit a obléci si bundu. Slunce svítilo, ale vítr byl ledový. Za Kurovicemi jsem jel po polní cestě k bývalému vodnímu mlýnu a pak do Pravčic. Proti minulému týdnu jsem jel po silnici a z dálničního nadjezdu jsem si prohlédl polní cestu, po které jsem jel před týdnem. V Břestu jsem vyfotil pamětní desku. Už jsem zde jel několikrát a nikdy jsem si jí nevšiml. Za vesnicí jsem projel k zemědělské usedlosti. Lidé seděli venku u stolečku a dávali si odpolední kafíčko. Já jsem přešel přes vodní náhon do lesa a vydal se směrem Chropyně. Musel jsem jet po travnatém chodníčku.

V Chropyni jsem vyjel u jezera. První jsem si zajel k minerálce. Nemám ji rád a tak jsem si nebral ani láhev. Přesto musím přiznat, že když jsem se zde vracel z dálky v horkém letním dni, tak jsem se zde rád občerstvil. Dnes byl studený vítr a nebylo to potřeba. Kousek od minerálky je vodní viadukt. Ještě jeden je za zámkem a ten jsem fotil minulý rok.

U zámeckého jezera je nová dřevěná pozorovatelna. Skoro bych měl chuť napsat rozhledna. Je to prostorná stavba a ochrání pozorovatele před špatným počasím. Na břehu jsou lavičky a zákoutí k posezení. V rákosí je plno ptáků.

Domů jsem se vydal přes Kroměříž a pak po cyklostezce podél Moravy. Při předjížděn jsem musel na cyklisty volat, aby mně pustili. Často jezdili ve skupince vedle sebe.

Ujel jsem 59 km, za slunečného, ale větrného počasí.

19.04.2015

Karel

Odkaz na fotky :


Odkaz na pamětní desku :



Žádné komentáře:

Okomentovat