neděle 17. ledna 2016

Kaplička Mysločovice

Ahoj cykloturisti, meteorologové nám předpovídali kruté mrazy a sněžení. Teplota se drží kolem nuly a v Otrokovicích byl ráno slabý poprašek. Zato v okolních vesnicích směrem k Hostýnu je sněhu více.

Já jsem si první zajel na kopec k vodárně nad Mysločovicemi. Je zde pěkný výhled do krajiny a pak jsem se vydal ke kapličce. Jak vidíte, tak jsem jel po sněhu a ve spod byl led. Měl jsem obyčejný hrubší vzorek a šlo to zvládnout. Přesto jsem dvakrát dostal smyk na zadní kolo.

Od kapličky jsem jel ke kostelu se slunečními hodinami a pak k cykloparku. Zde vede cyklostezka do Sazovic. Někdo ji protáhl pluhem a tenká vrstva sněhu zledovatěla. Musel jsem jet velmi opatrně. Lepší by bylo jet po sněhu. Nakonec jsem jel domů podél potoka po hliněné cestě. Musel jsem být opatrný. Na některých místech jsou navozené stavební zbytky cihel a dlaždic. To je pod sněhem nebezpečné. Domů jsem přijel s omrzlými konci prstů. Bylo dosti surové počasí a ochlazovalo se.

Níže přikládám odkaz na farnost Mysločovice. V dolní části stránky je historie kapličky. Na druhém odkazu vidíte místní kroje.

Když si přečtete historii kapličky, tak se dozvíte, že tam jel v roce 1730 do Holešova obchodník a byl přepaden lupiči. Pokud by jste se po této cestě nyní vydali, tak skončíte v malém lesíku a cesta dále nepokračuje. Já jsem zde minulý rok jezdil po polních cestách a na protějším okraji pole jsem se díval na kapličku a následně k Holešovu. Tam pokračuje polní cesta. Něco mně na tom nesedělo. Prostě jsem cítil, že tam něco chybí. Dokonce jsem se přes pole vydal na kole ke kapličce a nakonec jsem ho nesl na zádech. Dnes už vím, že moje předtucha byla správná. Někdo přeoral polní cestu několik století starou. Asi při zavádění JZD.


Tuto kapličku jsem objevil před mnoha roky při svých toulkách krajinou na kole. Od té doby sem rád jezdím. Něco mě na toto místo táhne. Mám několik takových míst a neumím to vysvětlit. Je to asi nějaké duchovno, které v sobě může krajina uchovávat. To už se, ale vzdaluji od materializmu.

Historie kapličky :


Národní kroje :


Ujel jsem za surového počasí 22 km.

16.01.2016

Karel

Fotky :


Žádné komentáře:

Okomentovat