sobota 28. května 2016

Ornitologická pozorovatelna



Ahoj cykloturisti, již delší dobu jezdím přes obec Troubky. Známou z období záplav. Já jsem si tam však všimnul odbočky k jednomu jezeru. Nikdy jsem tam nezajel až dnes. Rozhodl jsem se na základě prozkoumání mapy a zjištění, že je tam pozorovatelna ptáků.

Na cestu jsem si vzal kolo s terénními plášti. Vyrazil jsem odpoledne s větrem do zad. Byla to pohodová jízda a rychlost na tachometru se stále udržovala pod 30 km/hod.  Jel jsem po trase, po které jsem v poslední době jel několikrát. Jen jsem udělal malou výjimku u obce Břest. Zde jsem nejel do Říkovic po poli, ale po cestě. Nebyl zde žádný provoz a děti si hrály na cestě. V Říkovicích jsem fotil bývalý zámek a památník na válku. Fotky se mně však nepodařily. Ze zámku je udělaná školka. Pak už následovalo několik kilometrů asfaltové cesty v hrozném stavu. Hotový tankodrom. Je to málo používaná cesta do Troubek.

Za Troubkami jsem odbočil těsně před mostem přes řeku Bečva. O kousek dál je soutok Bečvy a Moravy. O tom jsem však už dávno psal. K pozorovatelně se jede po dlouhé panelové cestě. No a kousek před ní je značka zákaz vstupu. Pozorovatelna je pěkně umístěná mezi keři na břehu jezera. První jsem chtěl jít dovnitř, ale nešlo to. Uviděl jsem před sebou na lavičce dvě hodně široká pozadí. Byla to holka a kluk. Ti kdyby sedli na moje kolo, tak se rám zlomí. Když jsem se do pozorovatelny dostal, tak jsem si prohlédl knihu návštěv. Lidé tam popisují různé pocity. Nejhezčí jsou záznamy od dětí. Porozhlédl jsem se po okolí a zjistil jsem, že na malé pláži leží mladý pár. Nechtěl jsem je rušit v příjemné činnosti a potichu jsem odjel.

Na zpáteční cestě jsem nabral směr proti větru. Tomu jsem se zpočátku vyhnul. Vjel jsem do lužního lesa a tam nefoukalo. V tomto lese je hájenka a odpočívadlo pro turisty. Dále je zde hodně zpevněných cest a můžete celý den jezdit po lese. Je to krásná rovinka pro nenáročnou turistiku za každého počasí. Když jsem vyjel z lesa, tak jsem dojel do Žáříčí. Zde mají hospodu vypadající jako hrad. Na zahrádce vždy odpočívají cyklisté. O kousek dál je jezero, u kterého bývá hodně rybářů. V létě je to vyhledávané místo pro pohodové koupání.

Tak a už mám před sebou cestu domů proti silném větru. Nakonec jsem dostal nápad a za Kroměřížem jsem projel lesní oborou, abych se kousek vyhnul silnému větru. Navíc jsem nechtěl jet po cyklostezce plné lidí. Proto jsem zvolil JZD cestu do Tlumačova.

Ujel jsem 83 km ve větrném počasí. Slunce svítilo, ale vítr byl studený.

22.05.2016

Karel

Fotky :


Žádné komentáře:

Okomentovat