pondělí 17. dubna 2017

Chřibská padesátka 2017



Ahoj cykloturisti, rok utekl a máme zde první závod horských kol Chřibská padesátka. Já se na tento závod chodím dívat už hodně dlouho. Viděl jsem už spoustu tras, po kterých se jel. Zažil jsem zde teplé, ale i mrazivé počasí. Obvykle se startovalo z Kamínek, ale teď je start v Kroměříži.

Dnes ráno je zima. Na teploměru je teplota kolem 5C a já jsem se rozhodl si obléci spodky pod kalhoty. Udělal jsem dobře. Když jsem stál na stanovištích, tak jsem slyšel hodně diváků, jak si stěžují na chlad. Počasí bylo zatažené a fotky se mně moc nepovedly. Měl jsem s sebou dva fotoaparáty a oba měly problém. Ani jsem si nemohl nastavit pohyb fotografovaného objektu, protože bylo málo světla. Tak jsem toho měl hodně rozmazaného. Hlavně jsem chtěl vyfotit svého souseda, jak závodí. Volal jsem na něj, ať na chvíli zastaví, ale on raději jel. Tak nemá žádnou pěknou fotku. To jsem přejel mezi dvěma stanovišti, abych měl větší šanci zachytit jej, ale výsledek je špatný. Při přejíždění mezi stanovišti jsem jel po cestě s cyklistkama. Měly krásná kola a svištělo jim to samo. Mně to nějak nešlo. Ani bych jim nestačil. Na druhém stanovišti se scházely dvě trasy. 50 a 30 km. Jezdci na 30 km byli rychlejší a ve sjezdu jeli jako draci. Měl jsem strach, že na místě sjíždění dojde ke kolizi závodníků. Naštěstí to dobře dopadlo. Na stanovišti jsem pokecal s pořadatelem. Myslím si, že jsem toho pána fotil na jiných závodech. Na závěr se pořadatelé vydali uklízet trať.

Myslím si, že tento závod patří mezi takové příjemné akce. Nejedná se o nic velkolepého s velkou reklamou a sponzory. Závod pořádají nadšenci a dělají to s láskou. Nedíval jsem se na startovní listinu, ale neočekávám zde žádné hvězdy, které jezdí pro peníze. Pořadatele je potřeba pochválit.

Po závodě jsem se vydal do Žlutav k motokrosové trati. Myslel jsem si, že zde budou trénovat cyklisté na nedělní závod ve sjezdu. Oni však startovali od hřiště a cíl měli u mostu přes Moravu. Dole na louce parkovalo hodně aut a ze sportovního areálu bylo slyšet hlučnou hudbu.

Domů jsem přijel brzo a rozhodl jsem se přeinstalovat počítač na novou podverzi Windows 10. Je zde hodně novinek a je lepší to naistalovat načisto. Já nejsem příznivcem povyšování operačního systému za chodu. Myslím si, že se vyplatí občas všechny programy naistalovat na čisto.

Ujel jsem 38 km, za chladného počasí. Slunce se ani neukázalo.

15.04.2017

Karel

Fotky :



Žádné komentáře:

Okomentovat