pondělí 1. května 2017

Rohálovská padesátka 2017



Ahoj cykloturisti, letos to nevypadá dobře. Celý závěr týdne prší. Řeky se rozvodnily a teplota je kousek nad nulou. Do poslední chvíle jsme nevěděli, jaké bude počasí v sobotu. V některých částech naší vlasti mají sněhovou kalamitu. V Otrokovicích jsem udělal několik fotek zaplavené cyklostezky.  Nakonec se pořadatelé  rozhodli doporučit závodníkům, aby nejezdili přes brod, ale aby využili most pro chodce.

V sobotu ráno je však počasí rozumné. Přestalo pršet a občas vyhlédne slunce. Vyjíždím do Holešova proti větru a myslím si, že jsem si mohl vzít větru odolnou bundu. Nakonec to nebylo tak zlé, když jsem se rozjel a zahřál. Do Holešova jsem jel přes průmyslovou zónu, abych se vyhnul městu. Je zde krásná cesta ideální pro bruslaře. Pak jsou svodidla a velmi hluboký potok. Za potokem v dálce vidím cyklistu. V duchu si říkám co je to za blázna co jede po oraništi v blátě. No byl to můj spolupracovník. Zastavili jsme a pokřikovali na sebe. Jeho důvod komplikované cesty byl jednoduchý. Přijeli jsme brzo a bylo potřeba nějak promarnit čas. Já jsem se nakonec, také projel po okolí bývalého letiště.

Na místo průjezdu závodníků jsem přijel s předstihem. Přesto už je zde spousta nedočkavých diváků. Jsou to cyklisté, nebo kamarádi závodníků. No a dole u řeky stojí můj spolupracovník. Dobře ví jaký tento brod je. V předchozích ročnících zde závodil a já jsem ho fotil ve vodě. Dnes je v roli diváka. Jak je vidět, tak diváci věří, že se najdou odvážlivci a projedou ledovou vodou. Řeka už klesla. Odhaduji hloubku do výšky kolen. K tomu je velmi silný proud.

Konečně jsme se dočkali. Přijíždí první závodník a má neuvěřitelný náskok. Aspoň 10 minut na své pronásledovatele. Tak je to ještě chvíli. Řekl bych, že ti nejlepší se oddělili od běžných závodníků a také nešťastníků. Kteří měli nějakou smůlu. Nikdo nechce jet do vody. Tito závodníci neriskují a jedou na jistotu. Nejvíce nás překvapila holka, která jela mezi nejlepšími. Všichni ji obdivovali. Až později se našli odvážní závodníci, kteří se rozhodli jet přes brod. Těm už nezáleželo na umístění a chtěli udělat radost divákům. Možná si dokázat, že na tak těžké podmínky mají. Hodně k tomu přispělo hecování od diváků. Hlavně děti u cesty vyzývaly závodníky, aby jeli do vody. Mezi hrdinky patřila děvčata. Slyšel jsem, jak si diváci říkají, že děvčata jsou odvážnější než chlapi. Myslím si, že je to pravda. Šly do toho s odvahou. To netušily, že žádná z nich neprojede, aniž by si lehla do vody. Jedna dokonce bojovala o kolo. Silný proud vody ji unášel kolo. Držela jej za řídítko a tahala jako zdivočelou kozu. V podstatě každý průjezd přes brod byl příběh člověka bojujícího s přírodním živlem.

Byl jsem tam snad až do konce. Přesto, že jsem byl na suchu, tak jsem prochladl a byl jsem rád, když jsem si dal na zmrzlé ruce rukavice. Vyjel jsem směrem do Pacetluk. Zde se mírně stoupá a já jsem se konečně ohřál. Pak jsem jel směrem na Hulín a projel jsem okrajem města. Domů jsem přijel v pohodě, ale moc už jsem se těšil na čaj s rumem.

Všem závodníkům, kteří měli odvahu projet ledovou vodou přeji aby neonemocněli. Také jim děkuji, za krásný divácký zážitek. Jsou to hrdinové tohoto závodu. U chlapů bych to očekával, ale děvčata jsou opravdové hrdinky a prokazují, že se můžou s muži v závodech směle srovnávat.

Ujel jsem 62 km při studeném větru a občas svítícím slunci.

29.04.2017

Karel

Výběr fotek :


Většina fotek :




Žádné komentáře:

Okomentovat