pátek 7. července 2017

Cesta na pivo



Ahoj cykloturisti, dnes jsem dostal chuť na kvasnicové pivo z pivovaru v Malenovicích. Nejel jsem tam přímo, ale oklikou. Na začátku jsem neměl trasu vůbec vymyšlenou a během jízdy jsem si přidával další úseky.

První jsem vyjel z Kvasic do Karolinky a pak přes kopec sjel do Lubné. Zde mě zaujal kříž a na hraně pohár na pivo. Při těchto teplotách to přímo vybízí si jedno dát. Já mám však dvě láhve s vodou a s tím se dá ujet hodně kilometrů. Z vesnice pokračuji hlubokým údolím na Kroměříž, ale na místě křižujícím velký potok sjíždím do pole a vjíždím do lesa. Je to moje nová zkratka směrem na Zdounky. Zem je zde dobře ujezděná. Myslím si, že zde jezdí i auta. Tak se vyhnu velmi nebezpečné silnici z Kroměříže. Po překonání silnice jedu po vedlejší cestě do Rataj. Tato cesta se asi v zimě neudržuje. Pro nás cyklisty je dostačující, jen je dobré mít na kole odpruženou vidlici. Už ji dlouho nikdo neopravoval. V Ratajích je velký kostel a je ho vidět z dálky. Krajina je zde hodně členitá a plná křížů u cesty. Já jedu pořád na sever a sleduji, jak objíždím po kopečcích Kroměříž. Rozhodnutí, že už to stačilo, padne v Kojetíně. Začaly se honit těžké mraky a vím, že se má pokazit počasí. Tak jedu do Chropyně a do Hulína. To už jsou samé rovinky. Trošku se to zvlní za Kůrovicemi. Do pivovaru to mám už jen kousek, ale rozhodl jsem si dát vrchařskou prémii na Hostišovou. V lese je několik zatáček a chládek. Za vesnicí vyjedu na hřeben a vidím Malenovice. Teď už jen šup dolů a stojím pod hradem. Pivovar je vedle. Venkovní posezení je plné a stále se sjíždějí nějací cyklisté na pivo. Já si svoji petku vezu domů. Pivo budu popíjet u televize.

Ujel jsem 79 km za teplého počasí. Krajina byla hodně zvlněná.

06.07.2017

Karel



Žádné komentáře:

Okomentovat