pátek 7. července 2017

Rozhledny kolem Vážan



Ahoj cykloturisti, vydal jsem se ke dvěma rozhlednám poblíž Vážan. Jedna je nad vesnicí Polešovice a jmenuje se Floriánka a druhá je nad vesní Vážany a jmenuje se Doubí.

Je státní svátek a na cyklostezce je plno. V jednu chvíli jsem potkal třicetičlennou skupinku cyklistů. Mezi tím se pohybují bezohlední cyklisté, ale to už nemá smysl popisovat. Důležité je dojet bez úrazu. Ve Spytihněvi se opravuje most na jezu. Pro cyklisty je zde udělaná zavěšená dřevěná lávka. Na začátku je nápis nosnost pět osob. Za Spytihněví jsem dohnal dvě holky na koních. Měly slušivé westernové oblečení a jely po trávě. Zkusil jsem je vyfotit za jízdy, ale fotka se nepodařila. Bylo to proti silnému slunci.

Za Nedakonicemi jsem podjížděl tunelem železniční trať a auto mně dalo přednost. To jsem byl překvapený. Většinou řidiči značku dej přednost protijedoucímu vozidlu v případě cyklisty nedodržují.

Než jsem odbočil do stoupání na vinicích, tak jsem měl první láhev vody vypitou. Bylo hodně teplo. Stoupání jsem zvládl dobře a zastavil jsem se i u smírčího kamene. U rozhledny nikdo nebyl a měl jsem klid na fotografování. Na rozhlednu jsem nelezl, protože jsem následně vyjel na kopec nad ní a měl jsem výhled na dvě strany. Do dvou údolí. Tato rozhledna je postavená ve svahu a výhled má omezený.

Ve Vážanech jsem se zastavil u spolupracovníka a nabral do prázdné láhve vodu. Chvíli jsme pokecali a vyrazil jsem dál. Teď jsem měl před sebou nádhernou projížďku po hřebeni s výhledem na všechny strany. Vše to vylepšila nová silnice. Je to krásný asfalt pro bruslaře. Já jsem zde jel před rokem a to zde byly jen velké kameny a místy se jezdilo po poli. Na hřebeni je kaplička zasvěcená válečným obětem. Zde se vždy zastavím a uvědomím si, co naši předkové prožili. Tak a ještě šlápnu do pedálů a jsem u druhé rozhledny. Zde je už nádherný výhled do celého okolí. U rozhledny je rodina s holčičků. Ta je velmi svižná a během chvilky je na rozhledně. Je to taková brebentilka a pusa se jí nezastaví. Rodiče z ní mají radost, ale může to být i vyčerpávající, když vás dítě stále něčím zaměstnává. Po chvilce přijíždím na další kopec a zde stojí velmi staré auto a u něj důchodci. Mají dalekohled a dívají se do kraje. Ani nepotřebují rozhlednu. Je zde opravdu dobře vidět. Já vidím celé údolí, kterým se budu vracet domů až za radiové vysílače v Topolné.

Nyní přijedu na křižovatku za vesnicí Újezdec a zde je pomník připomínající smrt rumunského vojáka. Také je zde vzpomínka na I. Válku a boží muka. Tak a pro dnes už bylo kopců dost. Teď už se povezu až k řece Moravě. Cestou fotografuji obrovský ocelový květináč. Tak se velmi rychle dostávám až do Nedakonic. Zde musím zastavit a vyfotit řadu jízdních kol u kostela. 

Teď už jsem na cyklostezce a po té dojedu až do Otrokovic. Záleží to jen na štěstí. To jsem za malou chvíli měl. Na cyklostezce proti mně jede cyklista a za ním cyklistka. On se zahledí do krajiny a míří si to přímo na mě do protisměru. Paní na něj řve, ale on je jako hluchý. Já mám jedinou možnost vyjet do pole. Minuli jsme se úplně na těsno a já jsem rád, že zde není obrubník, ale plynulý přechod na pole. To jsem si oddechl

Domů jsem dojel v pohodě. Jen trošku prosolený. Sluníčko udělalo svou práci.

Ujel jsem 81 km za teplého počasí.

05.07.2017

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat