neděle 9. července 2017

Troubky - výročí záplav



Ahoj cykloturisti, v Troubkách mají smutné výročí od záplav v roce 1997. Záplavy postihly celou Moravu a asi není potřeba více psát. Všichni jste dobře informovaní.

Já mám také výročí, těsně před záplavami jsem spadl na závodě horských kol Drásal a ulomil si lopatku a klíční kost rozlámal na několik kusů. V hradišťské nemocnici mně to složili a navlékli na drát. Udělali to moc dobře a není to ani poznat. Když jsem ležel v nemocnici po operaci, tak přišla sestřička a řekla, ať odjedeme domů. Blížila se záplava. Večer jsem ve zprávách viděl nemocnici jak je ve vodě. Utopila se i moje nemocniční karta. Byl jsem v dolním šuplíku.

Teď bydlím v Otrokovicích a můj dům byl, také ve vodě. Teď už máme postavené protipovodňové zábrany. Snad je nebudeme nikdy potřebovat. Když jsem si pojišťoval byt, tak jsem dostal znevýhodňující koeficient na nebezpečí záplav.

Odpoledne jsem vyrazil směrem na Hulín a Říkovice. Chtěl jsem se vyhnout frekventované cyklostezce do Kroměříže. Cestou se mně střídalo slunce a zatažená obloha. Občas spadla kapka vody. Vypadalo to, že od jihu jde špatné počasí. To jsem poznal na zpáteční cestě, když jsem jel proti větru.

Na začátku Troubek byli dva policisté a měřili rychlost. V ruce mněli přístroj, který namířili na auto. Já jsem přijel do středu obce a na páté fotografii je vidět zaznamenaná výška vody. V obci však byla větší výška vody. To si přečtete na fotografiích. Nafotil jsem celou výstavku věnovanou záplavám. Je to umístěno v kostele.

Po návštěvě jsem vyrazil domů přes Kroměříž. Zpáteční cesta byla o 5 km kratší. Zato jsem potkával neukázněné cyklisty a bruslaře.

Ujel jsem 75 km za zataženého počasí a s větrem.

09.07.2017

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat